یکشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۰ - ۰۹:۴۰
سلامت نیوز : رئیس پلیس آگاهی آذربایجان شرقی گفت: با تحقیقات پلیس، راز قتل زن 48 ساله کشف و پسرش به قتل وی اعتراف کرد.
سرهنگ مداحی در تشریح این خبر گفت: در پی اعلام مرکز فرماندهی و کنترل استان مبنی بر کشف جسد زنی مجهول الهویه در یکی از محلات تبریز، اکیپ متشکله به اتفاق عوامل بررسی صحنه جرم به محل اعزام شدند. به گزارش سایت پلیس در این حادثه جسد در کنار دیوار مشرف به زمینهای زراعی رها شده و عوامل کلانتری و پزشکی قانونی و بازپرس در محل حضور یافتند و جسد مورد بررسی قرار گرفت. با توجه به اینکه شبانه پرونده فقدانی زنی 48 ساله با هویت صنم از طریق کلانتری 18 تبریز به آگاهی ارجاع شده بود و شباهت که عکس فقدانی با چهره جسد داشت و همچنین نزدیک بودن محل سکونت فقدانی به محل کشف جسد، هویت جسد برای پلیس مشخص گردید و جسد جهت معاینه به پزشکی قانونی انتقال یافت.
سرهنگ مداحی گفت: فرضیه های مختلف در مورد انگیزه احتمالی قتل مرحومه بررسی شد و از آنجا که طلاجات وی سرقت شده بود انگیزه سرقت قوت بیشتری برخوردار بود و با توجه به اینکه مرحومه با اراده خود منزل را ترک کرده بود احتمال سرقت به عنف نیز رد شد. به این ترتیب مهمترین فرضیه موجود در خصوص قتل مرحومه سرقت توسط فرد یا افراد آشنای وی بود که کلیه اقربای مرحومه مورد تحقیق و بازجویی قرار گرفتند و نهایتاً در بین تحقیق شوندگان، پسر 26 ساله سابقه دار مرحومه به دلیل بیان مطالب متناقض ظن بیشتر کارآگاهان را متوجه خود ساخت.
سرهنگ مداحی تصریح کرد: از آنجا که طبق مشاهدات، مقتوله قبل از قتل با جانی درگیر شده بود، از مظنون تن پیمایی به عمل آمد و آثار خراشیدگی در گلو و سینه و گردن وی مشاهده گردید و وی در توجیه علت ایجاد خراشها، مدعی شد آنها در نتیجه درگیری با فردی در قهوه خانه است.  پزشکی قانونی خراشهای بدن وی را ناشی از درگیری در 2 یا 3 روز قبل اظهار کرد که با اظهارات مظنون مطابقت نداشته و وی برای انجام تحقیقات بیشتر با هماهنگی بازرس ویژه قتل تحت نظر قرار گرفت و تحقیقات تکمیلی از وی انجام گردید.
سرهنگ مداحی گفت: با انجام تحقیقات بیشتر از مطلعین و اطرافیان مشخص شد مظنون در حوالی محل کشف جسد بدون اطلاع اطرافیان خانه ای اجاره کرده و شب حادثه در حالت مضطرب به خانه رفته و تا صبح نخوابیده است. با دلایل و مدارک جدید و استفاده از شگردهای مصاحبه و بازجویی، نهایتاً بعد از ساعت ها تحقیق مستمر، متهم لب به اعتراف گشود و گفت با توجه به اینکه مرحومه از پدرش طلاق گرفته و با فرد دیگری ازدواج موقت کرده بود، از وی دلگیر و ناراحت بود و چون که مرحومه متهم را به خانه راه نمی داد و اختلافات مالی نیز با وی داشت نهایتاً تصمیم گرفت مادرش را قتل برساند.
سرهنگ مداحی گفت: روز حادثه متهم مادرش را دعوت کرده خانه ای را که تازه اجاره کرده بود را ببیند و و پس از آنکه مادر وارد خانه شده ضربه ای به سر وی وارد کرده و او به زمین افتاده است. پس از آن وی مقتوله را با دستانش خفه کرده و پس از قتل طلاجات او را در آورده و جسد را در تاریکی به صورت کول انداز به باغات اطراف منتقل و در آنجا رهایش کرده است.
رئیس پلیس آگاهی استان در آسیب شناسی پرونده اظهار داشت: قاتل خانواده ای بی سامان داشته و پس از مهاجرت به تبریز با چند زن ازدواج کرده بود و علت اصلی قتل مادر نیز سرقت طلاجات مقتوله تشخیص داده شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha