یکشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۰:۵۵

تنها چند ساعت ورزش در هفته باعث می‌شود مدیرانی که استرس دارند،‌ فشار و خستگی کار را به کارکنان خود انتقال ندهند و با احتمال کم‌تری در موقعیت‌های مختلف با کارکنان خود بدرفتاری کنند.

سلامت نیوز: تنها چند ساعت ورزش در هفته باعث می‌شود مدیرانی که استرس دارند،‌ فشار و خستگی کار را به کارکنان خود انتقال ندهند و با احتمال کم‌تری در موقعیت‌های مختلف با کارکنان خود بدرفتاری کنند.

  مدیران معمولا در کار خود با استرس زیادی مواجه هستند. برخی از آن‌ها از عهده این جنبه از کار خود به خوبی برمی‌آیند اما برخی دیگر، فشار ناشی از استرس کاری و خستگی را به کارکنان خود منقل می‌کنند.

به گزارش دیسکاوری، مطالعات جدید محققین نشان می‌دهد که تنها نیم ساعت استفاده از تردمیل، باعث می‌شود مدیرانی که معمولا فشار و خستگی کار را به کارکنان منتقل می‌کنند، کم‌تر با کارکنان خود بدرفتاری کنند.

البته درست است که بسیاری از مشکلات کاری را نمی‌توان با هیچ تمرین و ورزشی برطرف کرد، اما مدیران در صورتی که بتوانند در هفته چند روز برای ورزش و تمرین‌های متعادل ورزشی وقت بگذارند، با احتمال کم‌تری فشار کار را به دیگران انتقال می‌دهند.

محققین دانشگاه الی‌نویز شمالی و دانشگاه الی‌نویز در شیکاگواز 98 دانشجوی ام.بی.ای و 98 ناظر آن‌ها خواستند به سوال‌هایی در مورد تجربه‌های محل کار خود پاسخ دهند. دانشجویان به سوالاتی در مورد این که ناظرشان چه‌قدر با آن‌ها بدرفتاری می‌کند جواب دادند، مانند این که آیا ناظر، آن‌ها جلوی دیگران تحقیرشان می‌کند یا این که به آن‌ها می‌گوید احمق هستند یا نه.

از ناظران نیز پرسیده شد که چه‌قدر ورزش می‌کنند. همچنین آن‌ها به سوال‌هایی در مورد میزان استرس محل کار و مقدار وقت آزادی که داشتند جواب دادند.

نتایج نشان داد که کارکنان، در مقایسه با مدیران خونسرد، مدیرانی را بدرفتارتر ارزیابی می‌کنند که بیشتر استرس دارند. البته این نتیجه زیاد هم غافلگیرکننده و دور از انتظار نیست! اما آن‌چه توجه محققین را جلب کرد این بود که سطوح متوسطی از تمرین‌های ورزشی، حتی در مورد مدیرانی که استرس دارند، باعث می‌شود که کارکنان، آن‌ها را در کم‌ترین حد، بدرفتار توصیف کنند.

نوع حرکت ورزشی مهم نیست و برای چنین تاثیری،‌ مدیران کافی است در هفته یک یا دو روز به یک ورزش متعادل، ‌نه سنگین،‌ بپردازند. بنابراین دفعه بعد که مدیر یا رئیستان باعث شرمندگی یا احساس بد در شما شد،‌ بهترین کار این است که یک بلیط استخر به او هدیه بدهید یا در کلاس یوگا برایش نام‌نویسی کنید. با این کار،‌ زندگی را برای همه کارکنانی که با شما کار می‌کنند آسان‌تر می‌کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha