یکشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۳:۱۸
کد خبر: 41575

از قاشق یا چنگال بزرگتر استفاده كنید. شاید این كار در ظاهر غیرمنطقی به نظر برسد اما آزمایشات ثابت كرده است هرچه قاشق چنگال غذاخوری بزرگتر باشد مغز، فریب می‌خورد و مقدار كمتری غذا طلب می‌كند.

سلامت نیوز : آمارها نشان می‌دهد حدود 38 درصد از افرادی كه چاق هستند و برای كنترل وزن خود رژیم‌های سختی می‌گیرند، پس از دو سال كمتر از پنج درصد از وزن كلی بدن خود را می‌توانند كاهش دهند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، كارشناسان تغذیه و سلامت در مقاله جدیدی كه در مجله «چاقی» منتشر شده تاكید كردند با وجود انبوهی از تبلیغات برای معرفی غذاهای چرب در دنیای امروز،  كنترل وزن و پرهیز از پرخوری برای انسان‌ها بسیار دشوار شده است اما متخصصان هم چنان در جستجوی راه كارهای جدیدی هستند كه به مردم برای جلوگیری از چاقی و اضافه وزن كمك كنند.

به گزارش سایت اینترنتی اونلی هلت، در مقاله جدید چند شیوه مطمئن برای كم خوری و در نهایت مقابله با چاقی ارائه شده كه به گفته كارشناسان می‌تواند از روشهای قبلی موثرتر و كارآمدتر باشد.

این راه كارها عبارتند از:

- از كاسه یا بشقاب كوچكتر برای غذا خوردن استفاده كنید. اگر تصور می‌كنید این روش جواب نمی‌دهد ما در مطالعات اخیر خلاف تصور شما را ثابت كرده‌ایم. متخصصان دانشگاه كورنل در یك آزمایش جدید روی گروهی از افراد كه در ظروفی با اندازه‌های مختلف غذا می خوردند متوجه شدند وقتی ظرف غذا كوچكتر باشد مقدار غذایی كه فرد می‌خورد كمتر است.

- از قاشق یا چنگال بزرگتر استفاده كنید. شاید این كار در ظاهر غیرمنطقی به نظر برسد اما آزمایشات ثابت كرده است هرچه قاشق چنگال غذاخوری بزرگتر باشد مغز، فریب می‌خورد و مقدار كمتری غذا طلب می‌كند.

- غذاهای سالم را در بالای فهرست تغذیه‌ای و در طبقات بالای یخچال قرار دهید. مطالعات روان شناختی نشان داده است انسان‌ها اولین چیزی را كه به چشمشان می‌خورد انتخاب می‌كنند. بنابراین همیشه خوردنی‌های سالم و مغذی را در دسترس‌ترین موقعیت بگذارید.

- اگر راست دست هستید با دست چپ و اگر چپ دست هستید با دست راست غذا بخورید. بررسی‌ها نشان داده است غذا خوردن با دستی كه غالب كارهایتان را با آن انجام می‌دهید، سرعت خوردن را افزایش می‌هد و علت این تند خوردن كه به پرخوری منجر می‌شود گرسنگی نبوده بلكه فقط یك عادت است.

- هنگام طبخ غذا آدامس بدون قند بجوید. جویدن آدامس بدون قند ولع خوردن را كاهش می‌دهد. آدامس جویدن مداوم به كنترل وزن كمكی نمی‌كند اما اگر در زمان‌های خاصی از روز یا شب این كار را انجام دهید به كم خوری كمك می‌كند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha