سلامت نیوز: نماینده سابق ایران در سازمان توسعه صنعتی ملل متحد از تهدید سلامت مردم ساکن مسجدسلیمان به دلیل گازهای موجود در این منطقه هشدار داد.

احمد ملایری در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت: مسجد سلیمان نخستین شهر در دنیا است که نفت از آن در حدود بیش از 100 سال پیش استخراج شده است به همین خاطر از زمین این شهر گاز بیرون می‌آید و این باعث آلودگی هوا و تهدید سلامتی مردم می‌شود.

وی با بیان اینکه 3 تا 4 سال قبل با متخصصان امر در این زمینه بررسی‌های لازم را انجام شده است، گفت: این متخصصان اعلام کردند که اگر درخواستی برای یکی از آژانس‌های پروتکل اجرایی مثلاً سازمان توسعه صنعتی ملل متحد که خودم در آنجا مشغول بودم ارائه شود این مسئله تحت پوشش یک پروژه تعریف می‌شود و بودجه‌ای نیز برای آن اختصصاص می‌یابد.

ملایری بیان دشت: پس از این فرآیند آنان کارشناس‌های مربوطه را اعزام می‌کنند تا این منطقه مورد بررسی قرار گیرد تا در نهایت با اختصاص یک بودجه مناسب‌تر این مسئله برطرف شود و به عنوان یک الگو نیز برای دیگر شهرهای جهان که چنین آلودگی‌هایی نیز دارند بتوانند از تجارب این پروژه استفاده کنند.

وی در پاسخ به این پرسش که شایع‌ترین آلودگی در مسجدسلیمان چه مواردی است، تصریح کرد: بیشترین آلودگی آن بر اثر گاز است. این گاز همانند گازی که افراد در مراجعه به پمپ‌بنزین‌ها دچار مشکل تنفسی می‌شوند و می‌تواند برای افراد مشکلات عدیده‌ای ایجاد کند.

نماینده سابق ایران در سازمان توسعه صنعتی ملل متحد خاطرنشان کرد: از چند سال قبل نیز بررسی‌ها و اقدامات لازم برای برطرف کردن مشکلات این منطقه به خصوص برای سلامت مردم آن با نماینده مسجدسلیمان در مجلس شورای اسلامی صورت پذیرفته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha