سلامت نیوز: اولین همایش بین‌المللی سوختگی با محوریت شیوه‌های درمان سوختگی اعم از روش‌های مرسوم و جدید 17 تا 19 اسفند ماه سال جاری توسط مركز تحقیقات سوختگی دانشگاه علوم پزشكی تهران برگزار می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، این همایش با محورهای اقدامات پیشگیرانه در صحنه و حین انتقال بیمار، شیوه‌های درمان سوختگی اعم از روش‌های مرسوم و جدید، درمان‌های غیر جراحی، فلپ و گرافت، عفونت در سوختگی و نقش آنتی بیوتیكها، سوختگی‌های الكتریكی، شیمیایی و تنفسی، استفاده از لیزر، اسكارهایپرتروفیك برگزار می‌شود.

همچنین از دیگر محورهای این همایش می‌توان به پیشگیری و درمان، آلو گرافت در سوختگی، كیفیت زندگی در بیماران دچار سوختگی، كشت سلولی، جایگاه سلول درمانی در سوختگی حاد و مزمن، نقش مهندسی بافت در ترمیم سوختگی، پیوند پوست و مراقبت كوتاه مدت و بلند مدت از آن، تغییرات بدخیمی در اسكارهای سوختگی اشاره کرد.

سوء استفاده از كودكان و موضوعات حقوقی مرتبط با آن، جایگاه پزشكی قانونی درسوختگی، حمایت‌های اجتماعی و روانی در بیمار، بیمه و نقش رسانه‌ها، تغذیه در بیماران دچار سوختگی، خودكشی با سوختگی، لباس سوختگی و نقش جراحی ترمیمی و زیبایی در بیماران دچار سوختگی از دیگر موضوعاتی است که در این همایش مورد بررسی قرار می گیرد.

گفتنی است، علاقه مندان جهت كسب اطلاعات بیشتر می توانند به آدرس www.tums-brc.ir مراجعه یا با تلفن 88884275 تماس حاصل کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha