رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به ادعای جدید وزیر بهداشت مبنی بر هوشمند شدن کارت‌های سلامت تا پایان برنامه پنجم، تحقق این موضوع را رویایی بسیار زمان‌بر دانست و از وزارت بهداشت و درمان تقاضا کرد تا زمان اجرایی کردن مسائلی از این قبیل، از رسانه‌ای کردن آن خودداری کنند.

سلامت نیوز: رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به ادعای جدید وزیر بهداشت مبنی بر هوشمند شدن کارت‌های سلامت تا پایان برنامه پنجم، تحقق این موضوع را رویایی بسیار زمان‌بر دانست و از وزارت بهداشت و درمان تقاضا کرد تا زمان اجرایی کردن مسائلی از این قبیل، از رسانه‌ای کردن آن خودداری کنند.

حسینعلی شهریاری در گفت‌وگو با خانه ملت، گفت: قرار گرفتن پرونده الکترونیک سلامت در کارت ملی هوشمند که از اهداف برنامه پنجم بیان شده، امری غیرممکن بوده و باید برای طرح آن کار کارشناسی بیشتری صورت گیرد.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تحقق هر هدف و آرزویی نیاز به زمانی بسیار بلند داشته و هوشمند شدن کارت سلامت جزئی از همین آرزوهای وزارت بهداشت است که شاید با وعده وزیر بهداشت، مبنی بر پوشش آن برای تمام مردم تا پایان برنامه پنجم محقق نشود.

وی با استناد به طرح پزشک خانواده که به ادعای همین وزارت‌خانه تا پایان دو سال عملی نشد، افزود: مجلس چندین بار شاهد طرح‌هایی از این قبیل از طرف وزارت بهداشت و درمان بوده است. طرح‌هایی که بسیار مطلوب اما تا حدی امکان‌ناپذیر بوده و نیاز به کمی تجدیدنظر دارد.    

شهریاری تعیین زمان اجرایی برای این طرح را اشتباهی دیگر از وزارت بهداشت عنوان کرد و گفت: وزارت بهداشت و درمان باید با توجه به بودجه موجود و امکانات و تکنولوژی‌های دیگر در کشور، طرحی را ارائه و آن را اجرا کند.

به گفته وی هم‌اکنون بسیاری از شهرها و روستاهای اطراف هستند که همچنان از وجود تکنولوژی ساده‌ای مانند اینترنت بی‌بهره هستند و در چنین شرایطی نمی‌توان انتظار پوشش هوشمند کارت ملی و سلامت آنها بود.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس هشتم تأکید کرد: اعلام زمان مشخص نه تنها برای این پروژه، بلکه برای سایر پروژه‌های بلندمدت، فقط باعث ایجاد حواشی برای وزارت بهداشت شده و می‌تواند مانع و خللی برای بقیه برنامه‌های وزارت‌خانه باشد؛ لذا بهتر است پیش از هر موضوعی ابتدا وزارت بهداشت شرایط و امکانات را در نظر گرفته و سپس به تصمیم‌گیری بپردازد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha