سلامت نیوز: متخصصان كانادایی تاكید كردند واكسن آنفلوآنزای فصلی برای حفاظت از بدن در برابر نسخه جدید ویروس آنفلوآنزای خوكی (H3N2) تاثیر بسیار ضعیفی دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، این متخصصان اعلام كردند كه از ماه اوت سال 2011 میلادی تاكنون ویروس H3N2 كه حاوی «ژن M» باقی مانده از ویروس H1N1 سال 2009 میلادی است، 12 نفر را در پنج ایالت مختلف آمریكا شامل ایندیانا، یووآ، ماین، پنسیلوانیا و ویرجینیای غربی مبتلا كرده است.

به گزارش خبرگزاری یونایتدپرس، دكتر دانوتا اسكورونسكی پزشك و متخصص همه گیرشناسی در مركز كنترل و پیشگیری امراض آمریكا كه سرپرستی این مطالعه را بر عهده داشته می‌گوید: در بدن افراد جوان آنتی بادی‌هایی علیه این ویروس‌ها وجود دارد اما سطح آنتی بادی‌ها در افراد میانسال كاهش پیدا می‌كند.

این مطالعه كه در نشریه «یورو سرویلانس» به چاپ رسیده تایید كرد كه واكسن آنفلوآنزای فصلی تاثیر بسیار ناچیزی برای مقابله با ویروس آنفلوآنزای خوكی دارد.

كارشناسان آنفلوآنزا تاكید دارند افراد بالای 20 سال باید خود را در برابر ویروس آنفلوآنزای H3N2 واكسینه كنند چون ویروس‌های مشابه این نسخه از دهه 1990 میلادی تاكنون در بین میزبان‌های انسان خود در چرخش و تكامل هستند اما مطالعات جدید نشان می‌دهد كه واكسن‌های فصلی در افراد بالای 59 سال برای مقابله با نسخه ویروس H3N2 كارایی چندانی ندارند و باید از واكسن‌های خاص این ویروس برای مقابله با آن استفاده شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha