سلامت نیوز: رئیس مركز قلب و عروق شهید رجایی از ساخت و راه اندازی بزرگترین مركز اورژانس قلب خاورمیانه در این بیمارستان در سال آینده خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از برنا، علیرضا جلالی رئیس مركز قلب و عروق شهید رجایی درباره وضعیت اورژانس این بیمارستان اظهار داشت: از ابتدای شهریور ماه امسال، اورژانس دچار تغییرات ساختاری شده است و پزشک متخصص و فوق تخصص مقیم را به صورت شبانه روزی در مركز مستقر كرده‌ایم. ساختار را نیز از آموزش صرف تغییر داده‌ایم. اكنون پزشك متخصص مقیم در اورژانس حاضر است و در رسیدگی به وضعیت بیماران حاد مداخله می‌كند.

وی با اشاره به این مطلب که اخیرا تجهیزات و نیروی انسانی اورژانس تقویت شده است، ادامه داد: در واقع مراحل ابتدایی كار انجام شده است که پس از كلنگ زنی و آغاز ساخت، اورژانس طی یک پروژه 9 ماهه به بهره برداری می‌رسد.

به گفته رییس بیمارستان قلب شهید رجایی، این اورژانس از لحاظ فضا، 3 برابر اورژانس فعلی بوده و از 700 متر مربع به 2500 متر مربع ارتقا می‌یابد. همچنین اورژانس كنونی دارای یك اتاق احیا و تریاژ است كه این عدد در ساختمان جدید به 3 می‌رسد. در حال حاضر تعداد تخت‌های بستری نیز 27 عدد است كه به 70 تخت خواهد رسید.

جلالی اضافه كرد: هزینه ساخت این مركز اورژانس تا 3 میلیارد تومان برآورد شده است.
 
رییس بیمارستان قلب شهید رجایی، همچنین به طرح ساخت یك بیمارستان جدید و مجهز در مجموعه بیمارستانی قلب شهید رجایی اشاره كرد و گفت: بیمارستان 11 هكتار فضای آزاد دارد. سعی خواهیم كرد مواردی كه در دنیا هم بسیار كم وجود دارد در این بیمارستان جدید لحاظ شود. در مركز جدید تمام سرویس‌های لازم برای بیماران قلبی وجود خواهد داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha