سلامت نیوز: یك داروساز گفت: شربت ها و قطره های چشمی باید پس از باز شدن در یخچال نگهداری شده و پس از یك ماه از باز شدن در آن، دور انداخته شود و پمادها غیر از تعداد محدودی (كه بر روی آن درج گردیده) باید در دمای اتاق نگهداری شوند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت،  رویا رحیمی افزود: شرایط نگهداری داروها بر اساس توصیه شركت های سازنده متفاوت است و لازم است بیماران در حین خرید به برچسپ دارو توجه كنند.

رحیمی اظهار داشت: شرایط نگهداری دارو ها در منزل باید دور از نور و تابش مستقیم اشعه آفتاب و نیز رطوبت و عموما در دمای زیر 25 درجه سانتیگراد باشد مگر آن كه بر روی آن چیز دیگری درج شده باشد.

این داروساز با تاكید بر رعایت تاریخ مصرف داروها گفت: بر روی همه داروها تاریخ انقضای مصرف وجود دارد و در مورد قرص ها و كپسول ها در یكی از انتهاهای ورق قرص یا كپسول نیز این تاریخ و سری ساخت حك شده و لازم است مصرف قرص ها را از طرفی كه تاریخ قید شده مصرف نكرد تا درصورت قیچی كردن آن، تاریخ انقضا از بین نرود.

رحیمی در پایان از مردم خواست از نگهداری داروها در منزل خودداری كنند و به صورت دوره ای هر چند ماه یك بار تاریخ انقضای داروها را كنترل كرده و داروهای غیرقابل مصرف را دور بریزند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha