سلامت نیوز: رئیس شورای عالی نظام پرستاری گفت: با گذشت حدود 5 سال از تصویب قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری متأسفانه مجلس از نظر بعد نظارتی اقدام مناسبی برای پیگیری اجرای آن انجام نداده است و بیمه ها نیز تمایلی به اجرای این قانون نشان نمی دهند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، یعقوب جعفری افزود: درباره اجرای  2  قانون مهم پرستاران یعنی قانون ارتقای بهره وری و تعرفه گذاری خدمات پرستاری، وزارت بهداشت اذعان می کند که بودجه کافی برای اجرای این قوانین تخصیص داده نشده است و اکنون که در فصل بودجه سال 91 هستیم انتظار ما از مجلس این است. همان طور که در تصویب این قوانین در سالهای گذشته همت کردند، بودجه لازم را هم برای اجرای این قوانین پیش بینی کنند تا روزنه امیدی برای آینده بهتر پرستاران باشد.

رئیس شورای عالی نظام پرستاری ادامه داد: در مورد میزان بودجه مورد نیاز برای اجرای این قوانین هم ارقام مختلفی گفته شده اما قطعاً میزان آن نسبت به تأثیری که در افزایش رضایتمندی مردم و پرستاران خواهد داشت، رقم زیادی نیست البته در جلسه اخیری که با وزیر بهداشت داشتیم قرار شد مسئولان وزارت بهداشت میزان دقیق این اعتبار را برآورد و اعلام کنند.

جعفری گفت: انتظار ما از مجلس این است که نظارت جدی تری در روند اجرای قوانین پرستاری داشته باشند. ضمن  اینکه با توجه به اینکه در فصل بودجه قرار داریم، انتظار سازمان نظام پرستاری از مجلس این است که نسبت به افزایش مناسب بودجه این سازمان اقدام کند تا سازمان نظام پرستاری نیز بتواند از طریق هیئت مدیره های خود خدمات مناسبی را به پرستاران که بیش از 150 هزار نفر از پرسنل نظام سلامت هستند، ارائه کند.

وی افزود: مسئله دیگر در مورد اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری نیز همکاری ضعیف بیمه هاست زیرا به نظر می رسد بیمه ها تمایلی به اجرای این قانون ندارند بنابراین از دولت انتظار داریم این مشکل را حل کند تا این قانون مصوب مجلس بعد از گذشت بیش از 5 سال از زمان تصویب آن به درستی در کشور اجرا شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha