یکشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۷:۱۱
کد خبر: 41646
سلامت نیوز: ‏زنان و مردانی که زندگی موفقی ندارند، خیلی وقت‌ها فکر می‌کنند در صورت جدایی و ازدواج مجدد، می‌توانند زندگی شادتر و سالم تری داشته باشند. اما واقعیت این است که پاسخ محققان به این سوال چندان مثبت و قطعی نیست!

در بررسی دانشگاه شیکاگو، ازدواج مجدد اثر اندکی بر بهبود سلامت دارد. به نظر می‌رسد که ازدواج مجدد زخم‌های عاطفی را التیام می‌بخشد اما افراد دوباره ازدواج کرده هم در معرض خطر افسردگی هستند و به نظر نمی‌رسد که ازدواج دوم آنها برای ترمیم آسیب جسمی ناشی از دست رفتن همسر اول کافی باشد. در این تحقیق افرادی که دوبار ازدواج کرده بودند، در مقایسه با دیگر زوج‌ها هنوز 12 درصد بیشتر در معرض خطر مشکلات بهداشتی مزمن و 19 درصد بیشتر در معرض مشکلات حرکتی بودند.‏

لیندا وایت، جامعه شناس دانشگاه شیگاگو می‌گوید:«معنای این یافته‌ها این نیست که افراد را ترغیب کنیم در ازدواجی که واقعا باعث بدبختی آنها شده است، ادامه دهند. چون پژوهشگران معتقدند که بگو مگوهای کم اما مداوم در زندگی زناشویی می‌تواند زوج‌های ناشاد را نسبت به زوج‌های شاد در معرض خطر بالاتر حملات قلبی و بیماری قلبی- عروقی قرار دهد. اما زن و شوهر باید سخت‌تر تلاش کنند تا وضع ازدواج شان را بهبود بخشند.»

او می‌گوید:«اگر شما بیاموزید چگونه اختلافات‌تان را از همان ابتدا حل کنید، می‌توانید مانع از آن شوید که هر بار واکنش منفی تان نسبت به یکدیگر، اندک اندک، ازدواج شادمانه تان را به سقوط بکشاند.‏‎»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha