دوشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۱:۴۰
کد خبر: 41676

پیازچه علاوه بر غذا به چای، سرکه، عسل، سیر و زنجبیل نیز افزوده می شود.خاصیت دارویی آن در قسمت ساقه است و خاصیت خلط آور ،ضد باکتریایی و ضد قارچی دارد. ساقه سفید آن حاوی میزان بالایی گلوکز است که برای بدن مفید است.

سلامت نیوز: پیازچه علاوه بر غذا به چای، سرکه، عسل، سیر و زنجبیل نیز افزوده می شود.خاصیت دارویی آن در قسمت ساقه است و خاصیت خلط آور ،ضد باکتریایی و ضد قارچی دارد. ساقه سفید آن حاوی میزان بالایی گلوکز است که برای بدن مفید است.

* به نوشته سایت «ehow» از پیازچه به عنوان داروی سنتی برای رفع سرماخوردگی استفاده می شود. * آهن و اسیدفولیک پیازچه مانع از کم خونی می شود و برای زنان باردار مفید است.

* با تحریک مجرای تنفسی، به دفع خلط کمک می کند.

* روغن طبیعی آن، غدد عرق راتحریک می کند و در نتیجه باعث تعریق می شود.

* فشار خون را طبیعی می کند.

* اشتها را زیاد می کند.

* از اسهال پیشگیری می کند.

* غنی از سولفور است که در از بین بردن یا پیشگیری از عفونت های قارچی موثر است.

* مانع از رشد سلول های سرطانی به خصوص سرطان روده می شود.* حاوی ویتامین AوC است. قسمت سفید آن نیز کلسیم دارد.

* گردش خون را سرعت می بخشد و به بدن کمک می کند تا ویتامین B1 را جذب کند.این امر باعث کاهش استرس و خستگی می شود.

* کاهش دهنده قند خون، کلسترول و التهاب است.

* کورسیتین و ویتامین C آن باکتری های مضر را از بین می برد و در نتیجه درمان مناسبی برای سرماخوردگی و آنفلوآنزا به حساب می آید.

* کرم و انگل های موجود در روده را از بین می برد.

استفاده موضعی از پیازچه:

* برای رفع گلودرد، قسمت سفید آن را خرد کنید و با کمی نمک و زنجبیل رنده شده در کیسه ای بریزید و بخار بدهید. کیسه بخار داده و گرم را در پارچه دیگری بپیچید و روی گلو، سینه، کف پا، پشت یا زیر بغل قرار دهید. با ایجاد تعریق، دما و درد بدن را کاهش می دهد.

* برای رفع ورم پا، پیازچه را به مدت چند دقیقه در کمی آب بجوشانید، سپس به شکل پوره در بیاورید و روی قسمت هایی که ورم دارد، قرار دهید.

* برای رفع گرفتگی بینی، پنبه را در آب پیازچه خیس کنید و زیر بینی قرار دهید. اگر خوابیدن به علت گرفتگی بینی سخت است کافی است چند عدد پیازچه کنار بالشت خود قرار دهید.

منبع: روزنامه خراسان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha