سلامت نیوز: رییس دانشگاه علوم پزشكی تهران خواستار بازنگری در دوره های آموزش پزشكی، متناسب با نیازها و شرایط كشور شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، باقر لاریجانی در جلسه ارائه گزارش پیشرفت كار دوره پزشكی 90 و تقدیر از دست اندركاران تدوین این دوره در دانشگاه علوم پزشكی تهران، بر لزوم توجه به اسناد بالادستی در بازنگری دوره های آموزش پزشكی تاكید كرد.

وی اضافه كرد: بازنگری در دوره های آموزش پزشكی باید بر اساس نیازها و اولویت های كشور و متناسب با اهداف سند نقشه علمی كشور در حوزه سلامت و نقشه تحول نظام سلامت باشد.

وی از تلاش های وزیر بهداشت در اعطای مجوز بازنگری به دانشگاه قدردانی كرد و افزود: در برهه های زمانی مختلف از حوزه آموزش خواستیم كه بازنگری دوره آموزشی را به مجموعه دانشگاه بسپارد تا كاری متدولوژیك انجام شود.

لاریجانی گفت: بازنگری در دوره های آموزشی پزشكی نشان از زنده بودن و پویایی آموزش است و در تمام دنیا دانشكده های پویا و فعال دوره های آموزشی خود را متناسب با نیازهای كشور بازنگری می كنند.

وی ادامه داد بازبینی و بازنگری در آموزش حركت جدی است كه خوشبختانه در سطح دانشگاه علوم پزشكی تهران آغاز شده است و دانشكده های پرستاری، دندانپزشكی و داروسازی نیز مانند دانشكده پزشكی بازنگری در آموزش خود را آغاز كرده اند.

وی، توجه به انتظارات جامعه، مردم و كشور را از آموزش پزشكی ضروری خواند و افزود: متاسفانه بیشترین دلیل نارضایتی از بیمارستان ها به دلیل عدم برخورد مناسب با بیمار است؛ از این رو باید در رفتار حرفه ای آموزش های اخلاق پزشكی را پررنگ تر كنیم تا به انتظارات بیماران از پزشك پاسخ داده شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha