سلامت نیوز: در پی انتشار خبری مبنی بر سمی بودن سیلیکون های تولیدی یک شرکت فرانسوی که مخصوص پروتز سینه زنان است نگرانی ها در خصوص واردات این سیلیکون ها به ایران و استفاده زنان ایرانی از آن ها افزایش یافت.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از قاصد، چند روز پیش مقامات قضایی فرانسه «ژان کلود ماس» هفتاد ساله‌؛ مدیر عامل یك شركت تولید‌كننده سیلیكون مخصوص پروتز سینه زنان و یكی از همدستانش را به اتهام كلاهبرداری و قتل نفس بازداشت كردند و افشا شد كه سیلیكون‌های تولیدی این شركت غیراستاندارد و سرطان‌زا بوده و علاوه بر بیماری در زنان باعث مرگ و میر چند تن ازآنان شده است.

بر اساس آماری که از سوی مسئولان بهداشتی فرانسه اعلام شد نزدیک به 500 هزار نفر از زنان در نقاط مختلف دنیا از این سیلیکون استفاده کرده اند که ایران نیز شامل آن می شد.

متاسفانه بیش از هشت هزار زن ایرانی نیز از این پروتز ها در ایران استفاده کرده اند.

اگرچه وزارت بهداشت اعلام کرده است که از این شرکت شکایت خواهد کرد و تاکید کرده که پزشکان ایرانی از این سیلیکون ها استفاده نکنند اما به نظر می رسد با توجه به نوع خاص مصرف این نوع سیلیکون ها (برای خانم ها) اطلاع رسانی در این زمینه کند و اندک است.

همچنین انتظار می رود مانند مسئولان بهداشتی فرانسه که اعلام کرده اند هزینه خروج این پروتز ها از داخل بدن زنان فرانسوی را پرداخت خواهند کرد تا اقدامی سریعتر برای نجات جان هزاران زن فرانسوی باشد، وزارت بهداشت ایران نیز که مجوز واردات این نوع پروتز را صادر کرده باید در مقابل استفاده کنندگان مسئول بوده و طرحی جدی برای فراخان این افراد داشته باشد.

بدون شک خواسته هر ایرانی مسلمان این است که مسئولان در این مورد خاص حیا به خرج نداده و به اطلاع رسانی دقیق و شفاف  بپردازند زیرا جان بسیاری از زنان ایرانی درگیر با این موضوع در خطر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha