سلامت نیوز:  معاون آموزشی وزارت بهداشت از مصوب شدن رشته‌های تخصصی «پزشکی خانواده» و «طب سالمندان» در شورای آموزش پزشکی تخصصی و اجرای آزمایشی آن به مدت 2سال در دانشگاه علوم پزشکی تهران خبر داد.

محمدعلی محققی در حاشیه نشست وزیر بهداشت با روسای دانشگاه های علوم پزشکی در جلسه شورای آموزش پزشکی تخصصی که امروز در تالار امام علی (ع) دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار شد، به فارس گفت: وظیفه شورای آموزش پزشکی تخصصی وظیفه سیاستگذاری و قانونگذاری در امور پزشکی تخصصی است.

وی افزود: کمیسیون معین این شورا هم که منصوب شورای آموزش پزشکی تخصصی است نیز مباحثی که در شورا بحث می‌شود را کارشناسی می‌کند و در نهایت به این شورا گزارش می‌دهد.

محققی ادامه داد: بر این اساس 18 برنامه آموزشی بر حسب ضوابط استاندارد در رشته‌های تخصصی و فوق‌تخصصی در سطح کمیسیون معین و سایر ساختارهای تخصصی مرتبط با شورا تصویب شده بود که در جلسه امروز شورای آموزش پزشکی تخصصی گزارش و تصویب شد.

وی بیان داشت: دو رشته تخصصی جدید بر اساس نیازهای وزارت بهداشت و نظام سلامت به جرگه رشته‌های تخصصی بر اساس مصوبات امروز شورا پیوست.

محققی گفت: یکی از این رشته‌های تخصصی «پزشکی خانواده» و دیگری هم «طب سالمندان» است.

وی افزود: این رشته‌ها با توجه به حساسیت‌هایشان و ضرورت تصمیم‌گیری صحیح به صورت آزمایشی به مدت دو سال در دانشگاه علوم پزشکی تهران اجرا خواهند شد و در این دو سال مذاکرات کارشناسی برای دستیابی به یک برنامه جامع که برای آینده کشور مفید باشد ادامه پیدا خواهد کرد و در نهایت به تصویب شورا خواهد رسید.

محققی در پاسخ به این پرسش که از چه زمانی این دو رشته جدید پذیرش دانشجو خواهد داشت، بیان داشت: این رشته‌ها با توجه به مصوبه شورا سیستم پذیرشی متفاوتی را خواهند داشت و در این دو دوره آموزشی همان دانشگاه مجری بحث پذیرش را نیز انجام خواهد داد.

وی گفت: ما بسیار امیدواریم که از ابتدای سال تحصیلی آینده و همزمان با دوره‌های دیگر دستیاری یعنی از شهریور یا مهر سال آینده این دو دوره هم برنامه آنان را شروع کنیم.

محققی در پاسخ به این پرسش که نشست امروز که تا غروب طول خواهد کشید چه مباحث دیگری را دربر خواهد داشت افزود: یک بحث خیلی چالشی که مطرح شد بحث نظام پذیرش دستیار تخصصی بود با تشخیص شورا قرار شد تا کار کارشناسی عمیق‌تری روی آن انجام شود و به نشست بعدی گزارش شود.

وی ادامه داد: بحث بعدی بحث‌های فنی و دقیق تخصصی مانند طول رشته‌ها و انواع آن یا اصلاح بعضی از مصوبات قبلی خواهد بود.

محققی گفت: وزیر بهداشت در سخنرانی افتتاحیه سیاست‌های کلان وزارت بهداشت در توسعه آموزش پزشکی بر اساس سند آمایش سرزمینی علوم پزشکی و سایر اسناد تحولی وزارت بهداشت عنوان کرد.

وی ادامه داد: وی همین‌طور توصیه‌های اکیدی در مورد رعایت موازین اخلاقی و حرفه‌ای در دوره‌های تخصصی دستیاری و مسائل آموزشی مطالبی را در این جلسه عنوان کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha