سلامت نیوز: دبیرعلمی انجمن پریودنتولوژی گفت: ابتلا به بیماری‌های پیشرفته لثه تا 7 برابر شدت بیماری‌های قلبی و 4 برابر شدت دیابت را افزایش می‌دهد.

دكتر پیمان شهیدی در گفت وگو ایسنا، با بیان این مطلب افزود: ابتلا به بیماریهای پیشرفته لثه نه تنها عوارض دیابت را افزایش می‌دهد بلكه كنترل این بیماری را دشوار می‌كند علاوه بر آن، 20 تا 30 درصد احتمال زایمان زودرس را بیشتر می‌كند.

وی افزود: موادی كه به علت التهاب لثه آزاد می‌شود میكروب‌های عامل ابتلا به بیماری‌های پیشرفته لثه را از طریق جریان خون به دستگاه‌های دیگر بدن منتقل می‌كنند و بیماری‌هایی مانند دیابت و عوارض قلبی را تشدید می‌كند این بیماری‌ها نیز بیماری‌های لثه را شدت می‌دهند.

این متخصص پریودنتولوژی درباره علایم بیماریهای پیشرفته لثه گفت: این دسته از بیماری‌ها، ساكت و مزمن هستند و به كندی پیشرفت می‌كنند البته در مواردی ممكن است روند پیشرفت آنها سریع باشد.

شهیدی در پایان اظهار كرد: بسیاری از مواقع دندانپزشكان بیماری‌های پیشرفته لثه را در مراحل ابتدایی تشخیص نمی‌دهند این در حالیست كه این بیماری در صورت درمان نشدن باعث خونریزی و تورم شده و در موارد شدیدتر چرك لثه و لق شدن دندانها می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha