سه‌شنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۲:۰۰
کد خبر: 41771
سلامت نیوز :به‌طور كلی برنامه غذایی یا حجم مواد خوراكی مصرفی در دوران بارداری باید متناسب با وزن قبل از بارداری فرد باشد. در واقع محتوای انرژی‌زایی مواد باید با وزن قبل از بارداری تناسب داشته باشد چرا كه باتوجه به وزن فرد میزان متفاوتی از موادغذایی توصیه می‌شود.

 برای مثال زنان چاق باید توجه داشته باشند در دوران بارداری 7 كیلوگرم اضافه‌وزن پیدا كنند و زنان با اندام نرمال و طبیعی مجاز هستند بین 11 تا 16 كیلوگرم افزایش وزن داشته باشند بنابراین كم‌وزنی و چاقی پیش از بارداری در حجم دریافتی موادغذایی در دوران بارداری مؤثر خواهد بود.

در این دوران باید آن دسته از موادغذایی كه نیازهای مادر و جنین را پوشش می‌دهد مورد استفاده قرار گیرد. البته تنوع غذایی نیز باید به‌طور حتم مورد توجه قرار گیرد.

گروه نان و غلات، گوشت، لبنیات، سبزیجات، چربی‌ها و میوه‌جات باید در برنامه غذایی روزانه فرد گنجانیده شود اما باید خاطر نشان كرد هیچ‌كدام از این گروه‌های غذایی بر دیگری اولویت ندارند و باید از همه این گروه‌ها استفاده شود تا رشد صحیح جنین و سلامت مادر را تضمین كنند. در ضمن تمام اندام‌های جنین با سرعت‌های متفاوتی شكل می‌گیرند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha