سلامت نیوز : بر اساس این گزارش، تا 20 سال آینده نیاز جمعیت جهان به غذا 50 درصد، به انرژی 45 درصد و به آب 30 درصد افزایش خواهد یافت. همچنین سالانه بیش از 5 میلیون هکتار از جنگلهای زمین از بین رفته و 85 درصد از انواع ماهیهای خوراکی در معرض صید بیش از حد قرار دارند.

سازمان ملل متحد با انتشار گزارشی اعلام کرد که تا 30 سال آینده یک سوم از مردم جهان زیر خط فقر خواهند بود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از عصر ایران سازمان ملل متحد با انتشار گزارشی جدید اعلام کرد در سال 2040 جمعیت جهان از 7 میلیارد کنونی به 9 میلیارد افزایش خواهد یافت و این مساله با توجه به کمبود منابع طبیعی سبب خواهد شد تا یک سوم از جمعیت 9 میلیاردی یعنی 3 میلیارد نفر در فقر زندگی کنند.

بر اساس این گزارش، تا 20 سال آینده نیاز جمعیت جهان به غذا 50 درصد، به انرژی 45 درصد و به آب 30 درصد افزایش خواهد یافت. همچنین سالانه بیش از 5 میلیون هکتار از جنگلهای زمین از بین رفته و 85 درصد از انواع ماهیهای خوراکی در معرض صید بیش از حد قرار دارند.

این گزارش می افزاید در حالی که تولید گاز دی اکسید کربن نیز 38 درصد افزایش یافته است ، در سال های پیش رو گرمایش زمین هم سبب  بالا آمدن سطح آب دریا و تغییرات آب و هوایی می شود.

 سازمان ملل با هشدار نسبت به اینکه زمان زیادی برای تولید منابع  غذایی و آب برای جمعیت رو به رشد جهان باقی نمانده ، خواستار ایجاد یک برنامه جامع اقتصادی و سیاسی در جهان برای پیشگیری از فقر آینده بشر شده است .

 گفتنی است قرار است تدوین یک برنامه بدین منظور در دستور کار کنفرانس " توسعه پایا " که قرار است در ژوئن 2012  در شهر ریو دو ژانیروی برزیل برگزار شود ، قرار گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha