سه‌شنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۷:۲۲
کد خبر: 41822
سلامت نیوز : معانی گفت: فیبر به ویژه فیبر محلول در آب، جذب گلوكز (قند) را کند کرده و به کنترل بیماری دیابت نوع یک کمک می کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از برنا ، سعیده معانی كارشناس دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت اظهار داشت:‌ تحقیقات نشان داده که رژیم های غذایی سرشار از فیبر كه حاوی50 گرم فیبر هستند، کنترل گلیسمیک را در بدن افراد دیابتیک نوع 1 افزایش داده و در این افراد افزایش قندخون کمتر دیده می شود.

كارشناس دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت ادامه داد: اثرات مفید مصرف فیبر در دیابت شامل کاهش میزان قند خون ناشتا، کاهش قند در ادرار، کاهش نیاز به انسولین و افزایش اثر انسولین در بدن افراد دیابتیک است.

معانی با اشاره به این كه فیبرها در روده مانع رشد برخی از تومورها در بدن می شوند، گفت: بین مصرف زیاد فیبرهای غذایی و سرطان پستان یک رابطه معکوس مشاهده شده است. در واقع مصرف فیبرها همچنین می توانند مانع از ابتلا به سرطان روده بزرگ شود.

وی تصریح كرد: به طور کلی کودکان 2 ساله باید حداقل 5 گرم فیبر در روز دریافت کرده و در ازاء هر سال افزایش سن، 5 گرم بیشتر مصرف كنند برای مثال کودکی که 10 سال دارد باید حداقل 15 گرم فیبر در روز دریافت کند و جوانان و بزرگسالان حداقل 25 گرم فیبر روزانه نیاز دارند.

به گفته كارشناس دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت،‌ یک رژیم غذایی متعادل که میوه، سبزی، حبوبات و غلات کامل مثل نان سبوس دار در آن وجود داشته باشد نیاز ما را به فیبر و سایر مواد غذایی تامین می كند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha