سلامت نیوز : طرح پزشک امین، تداخل در سیاست گذاری های وزارت بهداشت است زیرا بر طبق برنامه پنجم توسعه، سیاست گذاری در امر سلامت بر عهده وزارت بهداشت بوده و این وزارت می تواند از ابزارهای قانونی برای عدم اجرای این طرح استفاده کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از وب دا، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی البرز با اشاره به اجرای طرح پزشک امین اظهار داشت: برنامه موفق پزشک خانواده، برنامه ای جامع و دارای پشتوانه کارشناسی است که از سطوح روستاها در سراسر کشور اغاز شده و در شهرهای بالای 20 هزارنفر نیز در حال اجرا است.

دکتر ناصری بیان کرد: پیشنهاد می شود با همکاری بیمارستان های تابعه وزارت رفاه و تـأمین اجتماعی در خصوص بیماران ارجاع شده از پزشکان خانواده به بیمارستان های مذکور (سطح دو خدمت) بتوان با جلب رضایت مردم، از سرگردانی آنها جلوگیری کرد تا موجبات ارتقاء رضایتمندی در اقشار جامعه اسلامی فراهم شود.

وی تصریح کرد: پزشک خانواده حاصل تعامل توافقی وزارت بهداشت و تعاون و رفاه اجتماعی است که انجام خدمات توسط وزارت بهداشت و تأمین اعتبار و پرداخت توسط وزارت تعاون و رفاه اجتماعی تعهد شده است. در واقع قانون گذار، انجام خدمت و نظارت بر انجام این طرح را بر عهده دو وزارتخانه گذاشته است، در نتیجه مشخص است که این کار صرفا" توسط یک وزارتخانه منطقی به نظر نمی رسد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت:در زمانی که وزارت بهداشت و دولت بر اساس قانون برنامه پنجم توسعه همه تلاش خود را برای اجرای طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع در سراسر کشور می کند این عمل سازمان تأمین اجتماعی یک نوع موازی کاری و دوگانگی در نظام ارائه خدمت سلامت را بدنبال خواهد داشت.

 دکتر ناصری در پایان گفت: به طور یقین موازی کاری در حوزه سلامت، موجب ضرر و بلاتکلیفی مردم خواهد شد زیرا پزشک خانواده، طرحی ملی و مورد پذیرش است که در جهت حفظ و ارتقاء سلامت کشور گام برمی دارد و در نهایت طرح پزشک امین می تواند دستاوردهای مثبت طرح پزشک خانواده را خدشه دار کند و این به مصلحت نظام سلامت کشور نیست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha