سلامت نیوز : استفاده از رژیم درمانی و عبداللهی گفت: رژیم‌های خیلی كم كالری كمتر از 800 كیلو كالری در روز بدون دریافت آموزش‌های لازم مناسب نبوده و نتایج مطلوبی نیز در بر نخواهد داشت.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از وبدا، زهرا عبداللهی سرپرست دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت ضمن هشدار در مورد استفاده از رژیم‌های خیلی سخت، اظهار داشت:‌ رژیم‌های خیلی سخت كمتر از 1200 كالری در روز به علت احتمال پرخوری بعدی و بازگشت به چاقی، خطرات سلامتی را به همراه خواهد داشت با توجه به این‌كه در این گونه رژیم‌ها غالبا" دریافت ویتامین و مواد معدنی ناكافی است بنابراین نیاز به مصرف مكمل‌های ویتامین و املاح وجود دارد.

عبداللهی ادامه داد: در ابتدا كاهش وزن به دلیل دفع مایعات است و سپس چربی كاهش می‌یابد این رژیم‌ها نباید بیش از 16 هفته ادامه یابد رژیم غذایی سخت عوارض جانبی نامطلوبی دارد كه می‌توان به تهوع، عدم تحمل سرما، ریزش مو، سنگ كیسه صفرا و نامنظمی قاعدگی اشاره كرد.

وی تصریح كرد: رژیم غذایی كه شامل مصرف زیاد مایعات است، سبب كاهش شدید پروتئین و سدیم بدن شده و فرد را درمعرض كمبود سدیم قرار خواهد داد در این حالت فرد دچار تهوع، گیجی، سرگیجه شده و درموارد شدیدتر به كما خواهد رفت.

به گفته این متخصص تغذیه، استفاده از رژیم‌هایی با كاهش متوسط كالری 1200 تا 1500 كیلو كالری در روز برای بانوان و رژیم‌های غذایی 1400 تا 1600كیلو كالری در روز برای آقایان مناسب خواهد بود.

عبداللهی تأكید كرد: محدودیت مصرف انرژی امری ساده و قابل دستیابی است كه از طریق انتخاب و مصرف غذاهای سالم تر، انتخاب غذاهایی با چربی كمتر، افزایش مصرف سبزی‌ها و میوه‌ها و روش‌های طبخ با چربی كمتر امكان پذیر بوده كه در مجموع به كاهش انرژی دریافتی منجر خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha