سه‌شنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۸:۱۱
کد خبر: 41832
سلامت نیوز: رئیس مرکز تحقیقات پوست و جذام گفت: پیوند موهای زنده غلط و از نظر علمی مردود است، هم‌اکنون بیشترین شکایات در نظام پزشکی در زمینه پوست و مو مربوط به موی زنده است.
 
به گزارش سلامت نیوز به نقل ازفارس یحیی دولتی رئیس مرکز تحقیقات پوست و جذام صبح امروز در حاشیه کنگره تازه‌های پوست، مو و لیزر که در مرکز همایش‌های بین‌المللی رازی برگزار شد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تبلیغاتی که در ماهواره‌ها مطرح می‌شود خلاف واقع و مضر است.

وی افزود: تمام تبلیغات ماهواره‌ای در زمینه کالاهای بهداشتی پوست و عمل‌های جراحی پیوند موی زنده نوعی کلاهبرداری و فریب به حساب می‌آید چرا که اینها از این راه پولهای هنگفتی از مردم می‌گیرند.

دولتی خاطرنشان کرد: پرونده‌های متعدد روش‌های درمانی ناصحیح که در ماهواره‌ها تبلیغ می‌شود در پزشکی قانونی و نظام پزشکی شاهد خوبی بر این گفتار است.

رئیس مرکز تحقیقات پوست و جذام تصریح کرد: بیشترین شکایات در نظام پزشکی مربوط به پیوندهای موی زنده است، پیوندهای موی زنده روش غلطی است که باعث اسکارهای بزرگ روی سر می‌شود و این نوع عمل پیوند مردود است.

وی تاکید کرد: همچنین کرم‌های بوتاکس که در شبکه‌های ماهواره‌ای تبلیغ می‌شود را بررسی کردیم داخل آنها موادی است که هیچ خاصیتی ندارد؛ بوتاکس تزریقی است مگر می‌شود ماده‌ای که با تزریق عمل می‌کند به صورت کرم جذب پوست بدن شود.

دولتی افزود: کرم‌هایی که تبلیغ می‌کنند هیچ خاصیت پزشکی ندارند و انواع آنها مانند کرم‌‌های حلزون، خرچنگ یا بوتاکس بدون کمترین خاصیت پزشکی در بازار ترویج می‌شود که این غلط است.

وی تاکید کرد: ‌طبق قوانین، پزشک فقط می‌تواند تغییر، انتقال مطب و برگشت‌ از مسافرت‌های طولانی مدت را آگهی دهد و حق هیچگونه آگهی دیگری ندارد.

رئیس مرکز تحقیقات پوست و جذام به نقش تابش خورشید و جذب ویتامین D اشاره کرد و گفت: نحوه ساختن ویتامین D در بدن با استفاده از تابش خورشید به سطح پوست است؛ در خانم‌هایی که حجاب را به صورت کامل رعایت‌ می‌کنند گردی صورت و کف دست آنها این میزان نیاز را از تابش خورشید به‌دست می‌آورد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha