چهارشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۱:۱۰
کد خبر: 41841
سلامت نیوز : سیگار نیز عادت بسیار مضر دیگری است كه به تخریب و پیری سریعتر اعضای مختلف بدن كمك می‌كند. بعلاوه سیگار با آزاد سازی آنزیم‌های خاص و مضر در بدن میزان كشسانی پوست را كاهش داده و چین و چروك‌های عمیق و زشتی را در پوست صورت پدیدار می‌كند.

جوان ماندن و یا حتی حفظ كردن احساس جوانی در چهره و ظاهر، یكی از اولویت‌های تمام مردم در جوامع مختلف است و به همین دلیل این روزها استفاده از لوازم آرایشی ضد پیری و مكمل‌هایی كه بتوانند پروسه پیری را به تاخیر بیندازند، بازار داغی پیدا كرده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، با این حال بسیاری از ما اغلب غافل هستیم كه برخی از عادات بد و مضر در زندگی باعث می‌شوند كه فرآیند پیری و سالخوردگی در بدنمان زودتر آغاز شده و سریعتر پیشرفت كند. بنابراین شناخت این عادات مضر تا پیش از اینكه غیرقابل كنترل شوند و ایجاد تغییر در آنها می‌تواند زمان فرا رسیدن سال‌های پیری را به میزان قابل توجهی به تاخیر بیندازد.

سایت اینترنتی اسمارت هلت در یك مقاله جدید به چند مورد از شایع‌ترین و معمول‌ترین عادات نامطلوبی كه موجب پیری زودرس می‌شوند، اشاره كرده است. برای مثال اكثر مردم تصور می‌كنند برای جوان ماندن باید احساس جوانی كرد كه یكی از علامت‌های این احساس داشتن استرس و هیجان زیادی است. در حالی كه این یك باور اشتباه است و استرس و هیجان زیادی چه مثبت و چه منفی می‌تواند عوارض جدی و خطرناكی برای كارایی ذهنی انسان داشته باشد و موجب بروز ناتوانی‌های ذهنی و ادراكی شود. بنابراین در هر سنی كه هستید بسیار مهم است كه فاكتورهای استرس زا در زندگی خود را شناسایی كرده و با كمك تكنیك‌های مختلف مثل یوگا و مراقبه، آنها را برطرف كنید به این ترتیب ذهنی سالم‌تر و جوانتر خواهید داشت.

عادت بد دیگر نامنظم بودن ساعات خواب بویژه در سنین پایین‌تر است. خواب كافی و منظم توان بدنی شما را بهبود می‌بخشد و بافت‌های آسیب دیده را ترمیم می‌كند به این ترتیب سالهای بیشتری طعم شیرین جوانی و شادابی را تجربه خواهید كرد.

سیگار نیز عادت بسیار مضر دیگری است كه به تخریب و پیری سریعتر اعضای مختلف بدن كمك می‌كند. بعلاوه سیگار با آزاد سازی آنزیم‌های خاص و مضر در بدن میزان كشسانی پوست را كاهش داده و چین و چروك‌های عمیق و زشتی را در پوست صورت پدیدار می‌كند.

هرچند لاغر ماندن رویای بسیاری از مردم است اما دنبال كردن رژیم‌های سخت و خشن تغذیه‌ای اصلا ایده خوبی نیست. این رژیم‌ها بدن را از ریز مغذی‌ها و املاح حیاتی محروم می‌كنند و می‌توانند تهدیدی جدی برای سلامت كل بدن باشند. بعلاوه كاهش ناگهانی و زیاد وزن،‌ چروك های پوستی را افزایش می‌دهد. هرچند كاهش وزن همزمان با بالا رفتن سن ضروری است اما توصیه می‌شود كه این اقدام تدریجی و به آرامی صورت گیرد.

آخرین و البته یكی از مهمترین عادات بد زندگی انسان مدرن كه پیری را جلو می‌اندازد بی تحركی و نشستن زیاد است در حالی كه یك زندگی فعال و متعادل و شاد باعث می‌شود كه در بیشتر سالهای عمر خود احساس جوانی كرده و جوان بمانید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha