چهارشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۲:۵۲
کد خبر: 41853
سلامت نیوز : آنفلوآنزا یک عفونت تنفسى مسرى و شایع است که در اثر یک ویروس ایجاد مى شود. مدت زمان شروع علایم از زمان وارد شدن ویروس به بدن ۲۴ تا ۴۸ ساعت است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پزشکان بدون مرز ،  شیوع ناگهانى انواع مختلف آنفلوآنزا تقریباً هر زمستان رخ مى دهد و شدت آنها متفاوت است. آنفلوآنزا در مردها و زن ها در تمام سنین به غیر از دوران شیرخوارگى دیده مى شود.

پژوهشگران علوم پزشکی می گویند استرس، خستگى شدید، تغذیه نامناسب، بیمارى مزمن، خصوصاً بیمارى مزمن قلبى یا ریوى، حاملگى (سه ماه سوم)، زندگى محیط نیمه بسته، سرکوب ایمنى ناشى از دارو یا بیمارى و حضور در مکان هاى شلوغ به هنگام بروز همه گیرى از مهمترین علل شیوع این بیمارى است.  پس حتى المقدور از خطرات و موارد ذکر شده پرهیز کنید.

اگر بالاى ۶۵سال سن دارید یا مبتلا به بیمارى مزمن قلبى یا ریوى هستید، سالانه واکسن آنفلوآنزا دریافت کنید. این واکسن تنها در برابر ۲ یا ۳ زیر نوع بخصوص از آنفلوآنزاى نوع A حفاظت ایجاد مى کند.

از تماس غیرضرورى با افرادى که دچار عفونت هاى دستگاه تنفسى فوقانى به هنگام فصل آنفلوآنزا (زمستان) هستند خوددارى کنید.

استفاده از داروى آمانتادیسن براى افراد پرخطر (که واکسن تزریق نکرده باشند) یا افرادى که نیازمند اقدامات کنترلى بیشترى هستند.

پیشگیری از آنفلوآنزا در طول هنگام مسافرت :

مسافرت با هواپیما یا اتوبوس یکی از ابتدایی ترین شرایط در ابتلا به آنفلوآنزا یا شیوع این بیماری است اما می توان با چند اقدام موثر از بیمار شدن خود و دیگران پیشگیری کنید.

مرکز کنترل و پیشگیری امراض آمریکا  ( CDC )  چند دستورالعمل ساده و مفید را ارائه کرده که به شما کمک می کند در طول سفر از آنفلوآنزا درامان بمانید.

این دستورالعمل ها عبارتند از:

تزریق واکسن آنفلوآنزا پیش از سفر

به همراه داشتن یک کیت بهداشتی حاوی مایع ضدعفونی کننده، صابون، دستمال و داروهای مسکن

خودداری از سفر یا به تعویق انداختن آن در صورت احساس بیماری

پوشاندن دهان و بینی در هنگام عطسه و سرفه و استفاده از دستمال به جای دستها برای انجام این کار

شستن مکرر دست ها با آب و صابون

پرهیز از تماس نزدیک با افراد بیمار و خودداری از لمس کردن دهان و چشم ها و بینی با دست ها.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha