چهارشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۴:۳۱
کد خبر: 41861

آیا شما واقعا˝ می دانید که ویتامین هایی نظیر A و B و C و D و ... به چه کار می آیند ؟ و چرا باید زحمت استفاده از آنها را بکشید ؟با ما همراه شوید تا درباره برخی دلایل مصرف این ویتامین ها به شما توضیحاتی ارائه دهیم

چرا باید ویتامین بخوریم؟
سلامت نیوز :آیا شما واقعا˝ می دانید که ویتامین هایی نظیر A  و B و C و D و ...  به چه کار می آیند ؟ و چرا باید زحمت استفاده از آنها را بکشید ؟با ما همراه شوید تا درباره برخی دلایل مصرف این ویتامین ها به شما توضیحاتی ارائه دهیم :

ویتامین A :
به گزارش سلامت نیوز به نقل از سایت ام اس ان این ویتامین برای بهبود بینایی موثر است . چون در اکثر منابع غذایی یافت می شود ، استفاده از آن راحت ایت و اگر به صورت  بی رویه ازمکمل آن استفاده شود می تواند آسیب های جدی کبدی را به هراه داشته باشد .

بهترین منابع غذایی :
جگر مرغ ، گوشت گاو ، سیب زمینی شیرین ، اسفناج ، طالبی ، هویج ، کلم پیچ و خربزه .




ویتامین B :
این ویتامین سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و منجر به افزایش سطح انرژی می شود . افرادی که گیاه خوار هستند باید ویتامین B12 را به صورت مکمل دریافت کنند . همچنین ویتامین B9 برای پیشگیری از بروز سرطان پروستات توصیه می شود . برخی شرکت های تبلیغاتی این نوع ویتامین را راهکاری برای درمان چین و چروک ، مبارزه با خستگی عضلات و تسکین آنها می دانند که البته خیلی هم موثق نیست .

بهترین منابع غذایی :
مرغ ، تخم مرغ ، بوقلمون ، تن ماهی ، ماهی آزاد ، گوشت گاو ، عدس ، نخود فرنگی ، چغندر ، اسفناج و لوبیا سفید .




ویتامین C :
این ویتامین علاوه بر اینکه سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند برای جلوگیری از پیری پوست و تاندون ها و رباط ها به کار میرود . البته ممکن است با خوردن مکمل های ویتامین C دچار سوزش سر دل شوید .

بهترین منابع غذایی :
کلم بروکلی ، جوانه بروکسل ، پرتغال ، گریپ فروت ، گوجه فرنگی ، فلفل قرمز ، کلم پیچ و توت فرنگی



ویتامین D :

این ویتامین شما را در برابر افسردگی ، سرطان و بیماریهای قلبی محافظت می کند . همچنین کمبود آن می تواند منجر به سرطان پروستات یا سرطان پانکراس شود .

بهترین منابع غذایی :
ماهی قزل آلا ، ساردین ، پنیر ، تخم مرغ و قارچ .



ویتامین E :

این ویتامین هم برای سلامتی مغز بسیار حیاتیست و هم باعث سلامت پوست می شود . علاوه بر این از شما در برابر سرطان پروستات و مثانه محافظت می کند .
تولید کنندگان این مکمل ادعا می کنند که  این ویتامین می تواند تولید اسپرم را بهبود بخشد و حتی یک مکمل درمانی در سرطان ریه باشد .
بهترین منابع غذایی :
تخم مرغ ، دانه آفتابگردان ، بادام ، زیتون ، اسفناج ، چغندر ، برگ شلغم و غلات سبوس دار .







برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha