چهارشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۵:۱۴
کد خبر: 41865
سلامت نیوز : یک محقق طب اسلامی گفت: ریزش مو بیشتر در صفراوی مزاج‌ها دیده می‌شود، چون حرارت مغز زیاد است و ریشه موی آنها می‌سوزد؛ به همین دلیل موها شروع به ریزش می‌کند.
 
به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ، سیدمحمدابراهیم ابراهیمی اظهار داشت: افراد بلغمی دارای طبیعتی سرد و تر هستند و پیکر این افراد درشت و سرشار از چربی است همچنین بلغمی مزاج‌ها دارای پوست سفید بوده و در اعمال و حرکاتشان کند هستند.

وی گفت: در بدن بلغمی مزاج‌ها آب در میان بافت‌هایشان به وفور یافت می‌شود و برعکس در افراد دموی مزاج که دارای طبیعتی گرم و تر هستند، هوا میان بافت‌هایشان زیاد وجود دارد.

این محقق طب اسلامی بیان داشت: صفراوی مزاج‌ها دارای طبیعتی گرم و خشک هستند همچنین چهره زرد و قد بلندی دارند. سوداوی مزاج‌ها  نیز دارای طبیعت سرد و خشک هستند.این افراد لاغر اندام بوده و چهر‌ه‌ای تیره‌رنگ دارند.

ابراهیمی ادامه داد: نوع مو در سوداوی‌ مزاج‌ها معمولاً مجعد و فردار است ولی صفراوی مزاج‌ها موهای لخت و خوش رنگی دارند؛ موهای بلغمی مزاج‌ها نیز لخت بوده ولی خوش‌رنگ نیست و دموی مزاج‌ها پرمو و موهایشان صاف و مجعد است.

وی ادامه داد: ریزش مو بیشتر در صفراوی مزاج‌ها دیده می‌شود چون حرارت مغز زیاد است و ریشه موی آنها می‌سوزد، به همین دلیل موها شروع به ریزش می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha