چهارشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۶:۱۹
کد خبر: 41878
سلامت نیوز:وزن كودك شما حدود 340 گرم و اندازه او تقریبا 26.6 سانتی متر است. ابروها و پلكهای او كامل شده اند. و مسلما شما حركتهای او را احساس می كنید.

كودك شما به برنامه روزانه و كارهایی كه ممكن است داشته باشید توجه نمی كند؛ پس اگر هنگامی كه در شب آماده خوابیدن می شوید او تكان خوردن را آغاز كرد، تعجب نكنید. اگر شما یك دختر در شكم خود داشته باشید واژن او كاملا شكل گرفته است هرچند رشد این اندام تا زمان تولد او ادامه خواهد یافت.

شما چگونه تغییر می کنید؟
احتمالا شما این روزها كاملا احساس آرامش می كنید. شكم شما هنوز خیلی بزرگ نشده است و بخش عمده دردها و عوارض اولیه حاملگی از بین رفته اند. هر وقت كه می توانید یكجا بنشینید، لم دهید و لذت ببرید. در سه ماهه سوم حاملگی به خاطر اینكه رشد كودك شما تقریبا كامل می شود دردهای خفیفی خواهید داشت. البته این بدان معنا نیست كه شما در این دوران هیچگونه مشكل جزئی نخواهید داشت.

مثلا به دلیل افزایش تولید چربی در بدن شما، ممكن است آكنه یا جوش بر روی پوست شما ظاهر شود. در این صورت روزی دو مرتبه پوست خود را با آب و صابون ملایم بشویید، اما دقت كنید كه بدون تجویز پزشك از هیچگونه داروی خوراكی یا پمادهای موضعی استفاده نكنید.

اكنون شما مستعد ابتلا به واریس هستید؛ خصوصا اگر مادر شما هم به این عارضه مبتلا باشد. این عارضه به این علت ایجاد می شود كه حاملگی فشار بیشتری بر سیاهرگهای پاهای شما وارد می كند؛ حجم خون در بدن شما افزایش یافته و رحم شما فشار بیشتری بر سیاهرگ بزرگ تحتانی (كه خون را از اندامهای پائینی بدن شما به قلب باز می گرداند) وارد می كند. از سوی دیگر افزایش هورمون پروژسترون موجب می شود كه دیواره سیاهرگهای شما شل شوند؛ لذا با رشد جنین و رحم، سیاهرگها بزرگ و بزرگتر می شوند.

مشكل سیاهرگهای واریسی در هر حاملگی شدیدتر می شود و هرچند احتمال ایجاد این عارضه در سیاهرگهای پا بسیار بیشتر است اما ممكن است در قسمتهای دیگر مانند فرج نیز ظاهر شوند. در صورتی كه پاهای شما درد می كنند هر روز صبح جورابهای مخصوص حاملگی را بپوشید. یك پیاده روی سریع در طول روز نیز می تواند با افزایش سرعت گردش خون به شما كمك كند. همچنین می توانید به پهلوی چپ دراز بكشید و یك بالش زیر پاهای خود قرار دهید تا پاها بالاتر از سطح زمین قرار گیرند.
فعالیت های این هفته
یك دفتر برای كودك خود تهیه كنید: حتی اگر شما دوست نداشته باشید كه به دیگران بگویید چه هدیه ای بیاورند به زودی اقوام و دوستانتان از شما خواهند پرسید كه چه چیزی می خواهید یا احتیاج دارید؛ خصوصا اگر كسی برای شما یك مهمانی بگیرد و آشنایان برای دیدن «مادر جدید» به این مهمانی بیایند. اگر شما آنچه را كه لازم دارید یا دوست دارید بعنوان هدیه برایتان بیاورند، در یك دفتر بنویسید برای پاسخ دادن به سوال آنها به مشكل برنخواهید خورد. در ضمن از دو اشتباه كه اغلب مرتكب می شوند اجتناب كنید:

- نوشتن لباس در لیست هدایا:
وقت خود را تلف نكنید. مردم نمی توانند در برابر خرید لباس بچه مقاومت كنند و هرچه را فكر كنند قشنگ است خواهند خرید.
- ننوشتن وسایل گران قیمت در لیست هدایا: نگران نباشید! با نوشتن وسایل گران قیمت طماع به نظر نمی آیید. در واقع برخی از اقوام یا دوستان نزدیك دوست دارند هدیه با ارزشتری به شما و نورسیده تان بدهند یا ممكن است همكاران شما بخواهند با همدیگر یك هدیه گران قیمت تر بخرند. پس برای آنها هم گزینه هایی را در نظر بگیرید.
منبع: نی نی سایت

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha