چهارشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۶:۱۹
کد خبر: 41879

با بزرگ شدن شكم شما برای فراهم كردن فضای لازم برای كودك در حال رشد ممكن است نشانه های كشیدگی را بر روی پوست خود مشاهده كنید.

سلامت نیوز:اكنون كودك درون رحم شما مثل یك نوزاد ولی كمی كوچكتر است. او 27.7 سانتی متر طول و حدود 450 گرم وزن دارد. پوست او تا زمانی كه به اندازه كافی وزن اضافه كند چروكیده به نظر می آید؛ و موهای نرمی بنام لانوگو كه سر و بدن او را پوشانده، قابل دیدن است.

لبهای او مشخص تر شده و دندانهای او به شكل ریشه هایی در درون لثه اش ظاهر شده اند. هرچند چشمهایش رشد كرده اند اما عنبیه (بخش رنگی چشم) هنوز رنگدانه ندارد و رنگی نشده است. ابروها و پلكهای چشمان او در محل خود قرار گرفته اند و لوزالمعده او (كه برای تولید هورمونها بخصوص انسولین ضروری می باشد) به سرعت در حال رشد است.
شما چگونه تغییر می کنید؟
با بزرگ شدن شكم شما برای فراهم كردن فضای لازم برای كودك در حال رشد ممكن است نشانه های كشیدگی را بر روی پوست خود مشاهده كنید. بعضی از خانمهای حامله دچار این عارضه نمی شوند، اما تقریبا بر روی پوست نیمی از آنها آثار این كشیدگی ظاهر می شود.

این خطوط باریك كه از بافتهای جدید از جنس پوست هستند، علاوه بر باز شدن پوست بعلت تغییرات هورمونی در دوران بارداری ایجاد می شوند و به رنگ صورتی تا قهوه ای پررنگ (بسته به رنگ پوست شما) هستند و ممكن است ضخامت آنها با افزایش سن حاملگی بیشتر شود. آنها نه تنها بر روی شكم بلكه احتمالا بر روی باسن، رانها و پستانها نیز ظاهر می شوند. اثرات ثابت شده ای از اینكه محلولهای طبی و لوسیونها از بروز این خطوط رنگی جلوگیری كنند یا آنها را از بین ببرند، وجود ندارد. اما می توانند خارش احتمالی ناشی از كشیدگی پوست را كاهش دهند.

همچنین ممكن است ناف تورفته و زیبای شما تغییر شكل دهد، احتمالا سطح ناف شما ابتدا صاف شده و حتی به زودی بیرون می زند؛ اما نگران نباشید، به احتمال زیاد بعد از زایمان به حالت طبیعی خود باز می گردد.

یك تغییر دیگر كه ممكن است در دوران حاملگی در سطح پوست شما رخ دهد ظاهر شدن خالهای نسبتا بزرگ است. در این حالت قسمت كوچكی از پوست برآمده و سرخ می شود و رگهای خونی و همین طور زائده های متعددی ایجاد می كند. این عارضه در صورت، گردن، قسمت بالایی سینه و سینه ها ظاهر می شود و علت آن نیز میزان بالای هورمون استروژن در دوران حاملگی است؛ معمولا پس از زایمان پوست به حالت طبیعی باز می گردد.

فعالیت های این هفته
حلقه ازدواج تان را از دست خود درآورید: از آنجا كه انگشتها در اطراف حلقه ورم می كند، بسیاری از خانمها از یك جواهرساز حرفه ای می خواهند كه حلقه شان را بریده و درآورد. اگر انگشت شما باد نكرده و می توانید حلقه تان را به راحتی دربیاورید قبل از اینكه خیلی دیر بشود این كار را بكنید. اگر نمی توانید دوری حلقه عروسی یا یك حلقه مهم دیگر را تحمل كنید آن را به یك زنجیر انداخته و دور گردنتان بیندازید تا در نزدیكی قلبتان قرار گیرد.
منبع: نی نی سایت

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha