پنجشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۴:۳۰
کد خبر: 41909
سلامت نیوز : ویروس مولد ایدز از طریق تماس های معمولی با افراد شامل دست دادن، در آغوش گرفتن، عطسه و سرفه انتقال نمی یابد بلکه از طریق رفتار پر خطر منتقل می شود.
 
به گزارش سلامت نیوز به نقل از وب دا ، مدیرگروه مبارزه با بیماری های مرکز بهداشت استان ایلام  گفت: افزود: شایع ترین راه ابتلا به این ویروس استفاده از وسایل تزریق مشترک و در بین مصرف کنندگان مواد مخدر تزریقی و تماس جنسی با افراد آلوده به ایدز است که این موارد رفتار پرخطر به شمار می روند.
 
احسان زاده با اشاره به اینکه هم اکنون حدود 40 میلیون نفر در سراسر جهان حامل این ویروس هستند،تصریح کرد: از این 40 میلیون نفر حدود 30 میلیون نفر از این بیماری جان باخته اند.
 
وی  خاطر نشان کرد: ایدز بیماری است که توسط ویروس اج آی وی ایجاد می شود و قدرت دفاعی بدن را تضعیف نموده و فرد به انواع عفونتها و سرطانها مبتلا می شود و نهایتأ منجر به مرگ وی می شود.

مدیر گروه مبارزه با بیماریهای مرکز بهداشت استان تعهد اخلاقی و عملی را مهمترین عامل پیشگیری از ایدز در جامعه دانست و افزود: پرهیز از مصرف مواد مخدر و محرک، عدم استفاده از وسایل تیز و برنده و وسایل تزریق به صورت مشترک، تقویت اعتماد به نفس و اجرای برنامه های مهارتهای زندگی برای جوانان، راه اندازی و فعالیت مراکز مشاوره بیماریهای رفتاری از جمله عوامل پیشگیری از ایدز در بین مردم است.

وی اضافه کرد: برای به صفر رسیدن موارد جدید ابتلا به ایدز، اطلاع رسانی و برگزاری کارگاههای آموزشی، جلوگیری از برچسب زدن به بیماران مبتلا به ایدز در جهت جلوگیری از گریزان شدن آنان و معرفی رفتارهای پرخطر برای مردم ضروری است

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha