جمعه ۱۴ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۰:۰۴
کد خبر: 41917

رییس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران گفت: مناطق 11، 12 و 16 شهر تهران معضلات بیشتری در بخش آلودگی محیط زیست دارند و ضعیف ترین بخش در مسائل محیط زیستی شهر تهران متعلق به هوا و صدا است.

آلوده ترین مناطق پایتخت کدامند؟
سلامت نیوز: رییس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران گفت: مناطق 11، 12 و 16 شهر تهران معضلات بیشتری در بخش آلودگی محیط زیست دارند و ضعیف ترین بخش در مسائل محیط زیستی شهر تهران متعلق به هوا و صدا است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از بی باک، معصومه ابتکار در جلسه عصر امروز کمیته محیط زیست با بیان این که برخی نظر سنجی ها منبع علمی ندارد گفت: منبع آزیست لاستیک، لنت ترمز و کلاج و ورقه های آزیستی هستند و سوخت هیچ نقشی در این زمینه ندارد.

وی با بیان این که وضعیت محیط زیست در کشور مطلوب نیست گفت : متاسفانه بحث در خصوص محیط زیست نیز پر حاشیه است و هرگاه می خواهیم انتقادی را در این خصوص مطرح کنیم می گویند نگویید که تشویش اذهان عمومی است به طور مثال اگر بخواهیم در خصوص کیفیت آب شرب صحبتی بگوییم به دلیل تشویش اذهان عمومی مانع این کار می شوند .
وی با اشاره به سقوط 36 پله ای ایران در رتبه بندی EPI گفت: EPI مرکزی است که در آن مساله محیط زیست از شاخص های مختلف از جمله بهداشت، اقتصاد، سیاست، پایداری و ... سنجیده می شود. براساس این شاخص به صراحت اعلام شد که رشد اقتصادی با آلودگی محیط زیست تناسب ندارد یعنی کشورهای پیشرفته لزوما نباید کشورهایی با آلودگی بالا باشد.
رییس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران با بیان اینکه براساس این شاخص کشور ایران در سال 2005 در رتبه 53 بود گفت: متاسفانه هم اکنون کشور ایران براساس EPI رتبه 114 را دارد. البته من به نقص آمار در این باره اشاره می کنم و می گویم امکان دارد در آمارگیری اشکالاتی وجود داشته باشد اما نمی توان نسبت به وضعیت آلودگی ایران بی تفاوت بود.
در ادامه پژوهشی در خصوص آلودگی های مناطق تهران ارائه شد که بر اساس آن مناطق 11 ، 12 و 16 شهر تهران معضلات بیشتری در بخش آلودگی محیط زیست دارند.
همچنین ضعیف ترین بخش در مسائل محیط زیستی شهر تهران متعلق به هوا و صدا است و بافت های فرسوده کیفیت آب شرب کنترل آب های سطحی و ساماندهی مبلمان شهری نیز از شاخص های ضعیف زیست محیطی شهر تهران هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha