سلامت نیوز: مدیر كل نظارت بر امور شعب بهداشت سازمان تعزیرات حكومتی كشور از تشكیل تنها 117 فقره پرونده عرضه اقلام آرایشی غیرمجاز در 10 ماه گذشته خبر داد و گفت: تعداد اندك پرونده های تشكیل شده، قابل مقایسه با حجم قاچاق لوازم آرایشی و بهداشتی به داخل كشور نیست.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، رضا ناقوسی  در نشست خبری با حضور خبرنگاران افزود: در 10 ماه گذشته از سال جاری، در مجموع 140 هزار و 134 فقره پرونده در رابطه با عرضه مواد غیربهداشتی غیرمجاز و تخلفات حوزه بهداشت محیط تشكیل شده است.

این مقام مسوول در سازمان تعزیرات حكومتی گفت: از این تعداد، 81 هزار پرونده مربوط به عرضه مواد غیربهداشتی، عدم رعایت ضوابط بهداشت محیط، توزیع و فروش مواد فاقد مشخصات بهداشتی و دخالت غیرمجاز در امور پزشكی بوده است.

ناقوسی یادآور شد: همچنین 58 هزار پرونده درباره تخلفات صورت گرفته در حوزه بهداشت و محیط در 10 ماه گذشته از ابتدای سال جاری در شعب سازمان تعزیرات تشكیل شده است.

مدیر كل نظارت بر امور شعب بهداشت سازمان تعزیرات حكومتی كمترین پرونده های تشكیل شده در 10 ماه گذشته را مربوط به تعطیل كردن غیر موجه موسسه پزشكی بدون اطلاع سازمان نظام پزشكی و وزارت بهداشت بیان كرد و افزود: در این مدت، 6 فقره پرونده در این باره تشكیل شده است.

ناقوسی همچنین از تشكیل 15 هزار پرونده درباره رعایت نكردن مقررات بهداشتی از سوی اماكن و سه هزار و 600 پرونده در این باره از سوی مراكز بهداشتی خبر داد.

وی همچنین درباره پرونده های تشكیل شده با موضوع دریافت مبلغ بیشتر از تعرفه از سوی پزشكان گفت: در 10 ماه گذشته، 192 فقره پرونده در این رابطه تشكیل شده است.

این مقام مسوول در سازمان تعزیرات حكومتی درباره آمار پایین پرونده های تشكیل یافته در حوزه تخلفات پزشكان و عرضه مواد آرایشی و بهداشتی غیر مجاز گفت: بازرسان وزارت بهداشت و دانشگاه های علوم پزشكی، فعالیت خود را به خوبی انجام می دهند اما به دلیل وسعت كار و تخلفات صورت گرفته در حوزه تولید، توزیع و فروش این نوع اقلام، نظارت بر تمام موارد از توان بازرسان خارج است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha