جمعه ۱۴ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۰:۱۱
کد خبر: 41936
سلامت نیوز: آیا شما هم رژیم گرفته‌اید اما از آن راضی نیستید و تصور می‌کنید رژیمتان نیاز به تغییراتی دارد؟ در این مطلب کوتاه 6 مرحله برای دست یافتن به رژیم غذایی سالم و نتیجه بخش

1- یادداشت بردارید

از همین امروز هر آنچه می‌خورید را یادداشت کنید. تمام کالری‌ها و میزان مواد غذایی چربی که می‌خورید را بنویسید. با خودتان صادق باشید. نتیجه‌ی مطالعات نشان می‌دهد افرادی که برنامه‌ی لاغری دارد و هر غذایی که می‌خورند را یادداشت می‌کنند دو برابر بیشتر از افرادی که این کار را نمی‌کنند وزن کم می‌کنند.

زمانی که یک لیست از غذاهای مصرفیتان تهیه می‌کنید کم کم عادت‌های غذایی‌تان بهتر می‌شود و مواد غذایی زاید را حذف می‌کنید.

 
2- برچسب مواد غذایی را مطالعه کنید

بر اساس بررسی‌هایی که در مرکز Fred Hutchinson Cancer Center انجام شده است، افرادی که اطلاعات غذایی روی برچسب مواد غذایی را به دقت می‌خوانند نسبت به افرادی که به ترکیبات مواد غذایی مصرفی خود اهمیتی نمی‌دهند لاغرتر هستند.
زمانی که یک لیست از غذاهای مصرفیتان تهیه می‌کنید کم کم عادت‌های غذایی‌تان بهتر می‌شود و مواد غذایی زاید را حذف می‌کنید

3- شاخص توده‌ی بدنتان را اندازه بگیرید

قبل از اینکه رژیم بگیرید باید مطمئن شوید آیا به رژیم لاغری نیاز دارید یا خیر؟ برای فهمیدن این موضوع شاخص توده‌ی بدنتان را اندازه بگیرید. در این صورت بهتر می‌فهمید که چقدر نیاز به لاغری دارید.

 
4- ناهار را بیشتر از شام میل کنید

به جای اینکه جلوی تلویزیون بنشینید و یک شام مفصل میل کنید، برای ناهار غذای کامل‌تری صرف کنید. در طول شب فعالیت بدنی کم می‌شود. برای همین گاهی وقت‌ها برای لاغر ماندن کافی است که در طول شب پرخوری نکنید و بیشتر غذاها را در طول روز میل کنید که فعالیتتان بیشتر است.

 
5-طبیعت را به منزل خود ببرید

برای اینکه تغذیه‌ی سالمی داشته باشید لازم است که مواد غذایی خوبی تهیه کرده باشید.

تا جایی که برایتان امکان دارد مواد غذایی تازه و طبیعی خریداری کنید. توصیه می‌کنیم میوه و سبزیجات تازه‌ی رنگی را در الویت برنامه‌ی غذایی‌تان قرار دهید. هر چه این مواد غذایی رنگی‌تر باشد نشانه‌ی این است که این مواد غذایی حاوی عناصر مغذی بیشتری است.

 
6- به خودتان جایزه بدهید


اگر تصمیم گرفته‌اید سبک زندگی‌تان را تغییر دهید باید برای خودتان اهداف و مراحلی را تعیین کنید. بعد از اینکه هر کدام از این مراحل را پشت سر گذاشتید و به هدفتان رسیدید به خودتان جایزه بدهید. مثلاً زمانی که با دقت توانستید غذاهایی که در طول یک هفته مصرف کردید را بنویسید معطل نکنید و به خودتان جایزه بدهید.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha