سلامت نیوز: رییس بیمارستان قلب شهید رجایی با بیان این كه ابتلا به تنگی عروق قلبی در زنان یك دهه دیرتر از مردان اتفاق می‌افتد، خاطرنشان كرد: این بدان معناست كه اگر مردان بین 50 تا 60 سالگی به تنگی عروق قلب دچار ‌شوند، زنان در سنین 60 تا 70 سالگی به آن مبتلا می‌شوند.

دكتر علی رضا جلالی در گفت وگو با ایسنا، با بیان این ‌كه به طور متوسط سالانه 6 هزار عمل جراحی قلب در این مركز انجام می‌شود، عنوان كرد: از نظر حجم عمل، جزو چند بیمارستان برتر دنیا هستیم.

وی اضافه كرد: این مركز به 12 اتاق عمل قلب مجهز است و از نظر حجم كار و تعداد تخت در خاورمیانه رتبه اول را داراست.

«بای پس» به منظور رفع تنگی عروق، شایع‌ترین عمل جراحی قلب است

این فوق تخصص بیهوشی قلب، در ادامه با اشاره به این‌ كه عمل «بای پس» به منظور رفع تنگی عروق قلبی شایع‌ترین عمل جراحی قلب است، اظهار كرد: این عارضه،60 درصد حجم عمل‌های جراحی قلب را تشكیل می‌دهد.

حدود 30 درصد تنگی‌های شدید عروق قلبی به سكته منتهی می‌شود

وی در پاسخ به این پرسش كه چه تعداد از افرادی كه به تنگی عروق قلبی مبتلا هستند، دچار سكته و ایست قلبی می‌شوند، گفت: آمار دقیقی در این خصوص وجود ندارد اما در شرایط نرمال در حدود 35 تا 30 درصد موارد، تنگی شدید عروق قلبی به سكته منتهی می‌شود. البته درمان بستگی به این دارد كه عارضه چه زمانی تشخیص داده شود.

سن ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی در كشور پایین آمده است

ایرانیان 15سال زودتر به بیماری‌های قلبی و عروقی مبتلا می‌شوند


این فوق تخصص بیهوشی قلب با اشاره به این که سن ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی در كشور پایین آمده است، گفت: به این معنا كه اگر در دنیا سن ابتلا به این عارضه دهه هفتم وهشتم زندگی است در ایران بین دهه ششم و هفتم زندگی است و مردم ما 15 سال زودتر از مردم جوامع دیگر به بیماریهای قلبی و عروقی مبتلا می‌شوند.

مردم پرخوری نكنند


رییس بیمارستان قلب شهید رجایی، همچنین با بیان این که شیوه‌های غیرصحیح زندگی، تغذیه بد، عدم تحرك جسمانی، ‌استرس و اضطراب‌های روزانه همگی بر سلامت مردم اثر گذاشته‌اند و فرهنگ تنبلی و بی‌تحركی و از سوی دیگر استفاده از فست فودها رواج پیدا كرده ‌است، توصیه کرد: مردم از غذاهای چرب و سرخ كردنی كمتر استفاده و پرخوری نكنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha