سلامت نیوز: معاون قضایی مجتمع شهید بهشتی با بیان اینکه زنان در گرفتن حقوق زناشویی خود مشکلات قانونی دارند از قوه قضاییه خواست تا در این زمینه چاره اندیشی کند.

زینب رنجبر در گفت و گو با پانا در خصوص خلاء های قانونی در حوزه زنان با اشاره به اینکه ما در بحث اجرای قانون با مشکل مواجه هستیم اظهار داشت: قضات ما به عنوان مجریان قانون باید نگاه بیطرفانه خود را در محاکم قضایی حفظ کنند اما چون قاضی مجری قانون است و در بحث قانونی مشکلاتی وجود دارد بنابراین قاضی نیز محدودیت هایی را پیش روی خود دارد.
وی در ادامه با بیان اینکه باید تشکیلاتی در قوه قضاییه راه اندازی شود تا زنانی که به دستگاه قضایی مراجعه می کنند از ابتدا توسط کارشناسان راهنمایی شوند تا بتوانند از حق و حقوق قانونی خود بهره مند شوند،افزود: به عنوان مثال قانون می گوید زنان باید عسر و حرج را رعایت کنند. این در حالیست که گاهی زنان برای حفظ و تحکیم خانواده در صورت کتک خوردن، شنیدن ناسزا، تهمت از سوی همسر و رفتارهای خشونت آمیز سکوت اختیار می کنند و حتی اجازه نمی دهند همسایه و یا خانواده خود از این موضوع مطلع شوند زیرا این رسم زنان ایرانی است که این موضوعات را با کسی در میان نگذارند.

وی ادامه داد:  اما اگر در نهایت کار آنان به دادگاه کشیده شود به دلیل اینکه مستندات خاصی برای تایید این موضوع ندارند دادگاه نیز رای به ضرر آنان می دهد و از حقوق قانونی خود بی بهره خواهند ماند.
رنجبر با اشاره به اینکه گاهی نیز شوهر به بیرون کردن زن اقدام می کند و در دادگاه تقاضای عدم تمکین زن را می دهد تصریح کرد: زنان در این وضعیت و به دلیل اینکه غرورشان لگدمال شده است حاضر به بازگشت به خانه نیستند و باز هم به دلیل اینکه اما قانون می گوید تمکین قید و شرط ندارد در این صورت دادگاه بر علیه آنان حکم خواهد داد.
معاون قضایی مجتمع شهید بهشتی در ادامه با اشاره به اینکه اگر قبل از حضور در دادگاه زنان آگاهی های لازم در خصوص حق و حقوق خود را به دست آورند خاطرنشان کرد: به همین منظور باید در قوه قضاییه چاره اندیشی شود تا زنانی که در زمینه اثباط ادعای خود مشکل دارند قبل از اینکه به دادگاه بروند راهنمایی شوند .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha