سلامت نیوز: یک جراح مغز و اعصاب آلودگی هوا را در سردردهای همراه با گرفتگی عضلانی چندان موثر ندانست و گفت: استرس و آلودگی صوتی از جمله دلایل اینگونه سردردهاست.

عبدالرضا شیخ رضایی در گفت‌وگو با فارس در مورد علل گرفتگی رگ سر و گردن به همراه تهوع خاطرنشان کرد: افرادی که پیش زمینه بیماری ندارند و به یکباره با این علائم مواجه می‌شوند چیزی جز اسپاسم‌ ناشی از فشارهای عصبی نیست که به هر علتی ممکن است برای افراد پیش‌ بیاید.

وی افزود: فشارهای عصبی اگر با تغییرات مکانیکی یا حرکات خیلی ظریف عضلات گردن همراه باشد ممکن است به صورت اسپاسم طولانی مدت برای فرد باقی بماند و این مشکل تا زمانی که آرام‌بخش و ترکییبات استفاده نشود برطرف نمی‌شود.

این جراح مغز و اعصاب گرفتگی عضلانی را عامل اصلی سر درد‌ها عنوان کرد و افزود: وقتی از داروهایی مانند بوتاکس استفاده می‌شود می‌بینیم بیمار آن گرفتگی که در سر و صورت احساس می‌کرده از بین می‌رود که بیشتر اینها ناشی از فشارهای عصبی و استرس است.

وی به عنوان یک جراح مغز و اعصاب آلودگی هوا را در سردردها که همراه با گرفتگی گردن باشد خیلی مؤثر ندانست و گفت: با توجه به اینکه سخت‌گیری‌ها به وضعیت خودروها و نوع سوخت نسبت به 15 سال بیشتر شده میزان آلاینده‌ها نسبت به آن زمان در وضعیت بهتری قرار دارد.

وی افزود: همین حرکت از این سو به آن سوی شهر عامل استرس‌زا است و یا آلودگی صوتی و سر و صدا و حتی کارکردن با کامپیوتر به دلیل فشارهای که روی عضلات چشم می‌آورد همه می‌تواند از عوامل شیوع سردردهای کوتاه مدت باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha