سلامت نیوز: والدین بهتر است با روییدن اولین دندان به داندانپزشك مراجعه كنند تا با توجه به شرایط شیرخوار، والدین برای پیشگیری از پوسیدگی احتمالی راهنمایی شوند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت؛ دكتر مجتبی وحید گلپایگانی، مدیر گروه كودكان دانشكده دندانپزشكی دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی ضمن بیان این مطلب اظهار داشت:‌ بعضی از نوزادان هنگام تولد یك یا دو دندان در دهان خود دارند كه اگر این دندان ها، محكم و سفت هستند لازم نیست از دهان شیرخوار خارج شوند.

وی افزود: اگر دندان ها به علت تیز بودن باعث ناراحتی مادر می شوند بهتر است بعد از چند روز اول تولد كه وضعیت سیستم ایمنی نوزاد بهتر شد این دندان ها را از دهان خارج كرد.

دكتر گلپایگانی تصریح كرد: اگر دندان ها در جای خود محكم نباشند، احتمال كنده شدن و خفگی نوزاد وجود دارد كه باید هر چه سریعتر به یك اورژانس دندانپزشكی مراجعه كرده و دندان خارج شود.

رییس انجمن دندانپزشكی كودكان با تأكید بر این كه قبل از رویش دندان ها نیز مراقبت های خاص لازم است، گفت:‌ به رغم این كه در این دوران هنوز دندانی وجود ندارد باید به شدت بهداشت را رعایت كرد تا عوامل قارچی و میكروبی باعث ایجاد بیماری دهان شیرخوار نشود.

وی ادامه داد: مادر باید دهان شیرخوار را مرتب بررسی كند تا هر تغییر غیر عادی را زود متوجه شود.

دكتر گلپایگانی خاطرنشان كرد: مادر یا افرادی كه از كودك مراقبت می كنند نباید قاشق دهان خود را وارد غذا یا دهان كودك كنند زیرا باعث انتقال انواع میكروب ها و عوامل پوسیدگی زا به دهان كودك می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha