شنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۲:۵۹
کد خبر: 42005
سلامت نیوز: یک فوق تخصص اورولوژی گفت: با انجام یک معاینه و مشاوره ساده و حداقل سالی یکبار، می توان از بروز نارسایی های کلیوی که کیفیت زندگی را به شدت کاهش می دهد تا حد بسیار زیادی پیشگیری کرد.

حسام فیض الله زاده، فوق تخصص اورولوژی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران تصریح کرد: هر فردی در زندگی خود ممکن است درجات مختلفی از بیماری ها و نارسایی های کلیه و مجاری ادرار را تجربه کند که البته این تجربه به هیچ عنوان قابل مقایسه با بسیاری از بیماری های دیگر نیست.

وی گفت: متأسفانه اغلب مبتلایان به بیماری های کلیه و مجاری ادرار به دلیل نبود علائم و تظاهرات بالینی خاص از بیماری در مراحل اولیه، تا مدت ها از مشکل خود بی اطلاعند و به همین دلیل اقدام خاصی جهت مقابله و درمان بیماری خود صورت نمی دهند.

فیض الله زاده با بیان اینکه اغلب بیماری ها و نارسایی های کلیه با کمی مراقبت قابل پیشگیری و درمان است، تأکید کرد: با انجام یک معاینه و مشاوره ساده و حداقل سالی یکبار می توان از بروز نارسایی های کلیوی که کیفیت زندگی را به شدت کاهش می دهد تا حد بسیار زیادی پیشگیری کرد.

این فوق تخصص اورولوژی یادآور شد: افرادی که از نظر ژنتیکی مستعد ابتلا به بیماری های کلیوی بوده و یا در خانواده و اقوام درجه یک آنها سابقه ابتلا به بیماری ها و نارسایی های کلیه وجود دارد، باید بیشتر مراقب این بیماری ها باشند.

فیض الله زاده تصریح کرد: این افراد همچنین افراد بالای 50 سال، باید به طور منظم به پزشک معالج مراجعه کرده و از نظر احتمال ابتلا به بیماری های کلیه، تحت معاینه، مشاوره و بررسی دقیق قرار گیرند.

وی گفت: افراد دچار بیماری های زمینه ای همچون دیابت و فشار خون بالا بسیار بیشتر از دیگران در معرض بیماری ها و نارسایی های کلیوی هستند به همین دلیل این افراد باید به طور منظم و حداقل سالی دو بار تحت معاینه و مشاوره قرار گیرند تا در صورت ابتلا به بیماری های کلیوی اقدامات لازم در خصوص آنها صورت گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha