سلامت نیوز: سازمان نظام پزشکی کشور در نظر دارد 29 بهمن ‌ماه جاری اولین همایش سراسری سلامت و نشاط اجتماعی را برگزار نماید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، دکتر بهنام پرهیزگار با اعلام این مطلب گفت: نشاط و شادابی در حد معقول و متعارف در دین اسلام بسیار توصیه شده است و برقراری نشاط در جامعه به ویژه اگر از درون خانواده‌ها به جامعه تسری یافته باشد، می‌تواند موجب ارتقای سطح سلامتی افراد جامعه شود.

وی افزود: از همین رو سازمان نظام پزشکی کشور با توجه به وظایف و اختیاراتی که در حوزه سلامت جامعه برعهده دارد، با برگزاری همایشی علمی در نظر دارد نقش نشاط اجتماعی در سلامت جامعه و راهکارهای ارتقای نشاط اجتماعی را با حضور مسؤولان و صاحب‌نظران دستگاه‌های متولی حوزه‌های اجتماعی و سلامت و نیز پژوهشگران این حوزه مورد بحث و بررسی قرار دهد.

دبیر همایش سلامت و نشاط اجتماعی با اشاره به عناوین محوری این همایش، عنوان کرد: نشاط اجتماعی از منظر اسلام، نقش نشاط اجتماعی در توسعه عمومی کشور، نشاط اجتماعی و سلامت، عوامل مؤثر بر نشاط اجتماعی، اهمیت نشاط اجتماعی در سلامت بانوان، اهمیت نشاط اجتماعی در سلامت سالمندان، نقش نشاط اجتماعی در کاهش خشونت و رفتارهای پر مخاطره اجتماعی، ارائه خدمات اجتماعی و نشاط و نقش سازمانهای مردم نهاد در گسترش نشاط اجتماعی، از جمله محورهای این همایش است.

وی ادامه داد: راهکارهای جلب مشارکت مردمی در نشاط اجتماعی، نشاط اجتماعی و سلامت روان، رابطه بین ورزش و سلامت و نشاط اجتماعی، نشاط در محیط مدرسه و دانشگاه، ضرورت شاد زیستن و نشاط اجتماعی و شناسایی و رفع عوامل آسیب‌رسان و مخاطرات نشاط اجتماعی از دیگر محورهای این همایش است که صاحبنظران و پژوهشگران می‌توانند با توجه به این عناوین مقالات و آثار پژوهشی خود را حداکثر تا 23 بهمن‌ماه به دبیرخانه این همایش ارسال نمایند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha