سلامت نیوز: پزشكان در یك مطالعه جدید دریافتند مكمل‌های سویا در پیشگیری از سرطان سینه در زنان تاثیری ندارند و نمی‌توانند در این زمینه نقش محافظتی ایفا كنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دكتر سیماخان استاد جراحی در مركز سرطان فراگیر روبرت اچ لیوری در دانشگاه نورت وسترن با مطالعه روی 98 زن شركت كننده كه به طور تصادفی برای این آزمایش انتخاب شده بودند به این نتایج دست یافت. به این زنان تركیبی از ایزوفلاوون‌های موجود در سویا در قالب مكمل و یك دارونما داده شد تا در مدت معینی مصرف كنند. ایزوفلاوون‌ها تركیباتی در فرآورده‌های سویا هستند كه تصور می‌شود فعالیت ضداستروژنی دارند. به گفته پزشكان استروژن عامل محرك بسیاری از سرطان‌های سینه است.

به گزارش سایت اینترنتی هلت دی نیوز، پس از شش ماه سیماخان و دستیاران وی میزان نوعی نشانگر پروتئینی موسوم به ki-67 ‌را اندازه گیری كردند كه شاخصی برای رشد سلولهای خاص سرطان سینه در زنان است. این متخصصان متوجه شدند در هر دو حالت مصرف مكمل سویا و دارونما سطح این نشانگر هیچ تغییری نكرد.

سیماخان در گزارشی كه از سوی انجمن مطالعات سرطان آمریكا ارائه شده تاكید كرد این یافته‌ حاصل یك بررسی كوچك است و انجام مطالعات گسترده‌تر در این زمینه ضروری است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha