سلامت نیوز: لایحه بودجه سال ۹۱ دوازدهم بهمن ماه همزمان با آغاز اولین روز از ایام مبارک دهه فجر توسط رئیس‌جمهور به مجلس ارائه شد، این درحالی است که ارائه لایحه بودجه ۹۱ با ۵۷ روز تاخیر غیر قانونی توسط دولت همراه بود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سینانیوز، محمود احمدی‌نژاد در لایحه بودجه سال آینده از کاهش بودجه عمومی دولت و افزایش بودجه شرکت‌های دولتی خبر داد و پیش بینی کرد که اعتبارات هزینه‌ای بدون اعتبارات هدفمندی در لایحه بودجه سال آینده ۱۲. ۸ درصد و اعتبارات عمرانی کشور و سرمایه گذاری در زیرساخت‌ها ۳۹. ۴ درصد رشد خواهند داشت.

همچنین از اختصاص اعتبار ۱۵۶۳ میلیارد تومانی تحت عناوین دسترسی عادلانه مردم به خدمات بهداشتی درمانی، کمک به هزینه‌های درمان، اجرای برنامه‌های پزشک خانواده، یارانه دارو، درمان بیماران خاص و صعب العلاج و تربیت نیروی انسانی مورد نیاز در بخش پزشکی خبر داد.

احمدی‌نژاد افزایش اعتبار در بخش سلامت و دانشگاه‌های علوم پزشکی را ۸۹۳ میلیارد تومان اعلام کرد که این رقم علاوه بر افزایش‌های معمول و علاوه بر ۲۴ میلیارد تومان برای جذب هیئت علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی خواهد بود.

رئیس جمهور همچنین در توصیف افزایش اعتبارات در فصل‌های مختلف بودجه ۹۱ نسبت به سال ۹۰ اذعان داشت که در توزیع اعتبارات نیز برخی بخش‌ها تقویت شده‌اند که این میزان در فصل بهداشت و سلامت، ۵۳ درصد است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha