سلامت نیوز: مدیرعامل شرکت کیفیت کنترل هوای تهران اعلام کرد: رفته‌رفته آلاینده‌های خاص و مدرن مانند آزبست و هیدروکربن‌های سرطان‌زا جای خود را به آلاینده‌های کلاسیک مانند هیدرواکسیدکربن، هیدرواکسید نیتروژن و دی‌اکسید گوگرد داده‌اند.

یوسف رشیدی با بیان اینکه سنجش آلاینده‌های خاص و مدرن علاوه بر آلاینده‌های کلاسیک برای نخستین‌بار در کشور از سوی شرکت کنترل کیفیت هوا انجام می‌شود گفت: هر قدر درخصوص اطلاع‌رسانی در زمینه کاهش آلودگی هوا هزینه شود، نوعی سرمایه‌گذاری روی سلامت شهروندان است. وی حساس شدن جامعه در مورد آزبست و بنزن را از جمله نتایج اطلاع‌رسانی در زمینه آلاینده‌های خاص و مدرن دانست.

رشیدی با اشاره به اینکه 15- 10 سال پیش مرکز شهر از همه‌جای تهران آلوده‌تر بود اما در حال حاضر در برخی از روزهای هفته آلودگی هوای شمال شهر بیشتر از جنوب شهر است، تصریح کرد: درحال حاضر آلودگی هوای بالای شهر و پایین شهر تفاوت چندانی با هم ندارد.رشیدی مهم‌ترین دغدغه تهران در 5 سال آینده در زمینه آلودگی هوا را وجود ذرات معلق با قطر کمتر از2.5 میکرون و آلاینده‌های خاص و مدرن دانست. وی برای کاهش تولید آلاینده‌ها، خروج خودروهای فرسوده و تعویض کاتالیست‌ها را لازم دانست و افزود: همچنین گردوغبار یک تهدید جدی است، ضمن اینکه آزبست و هیدروکربن‌های حلقوی هم جای خود را دارند که اگر کنترل نشوند منجر به شیوع سرطان در تهران تا 5 سال آینده می‌شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha