سلامت نیوز : معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه سال آینده ساخت بیمارستان تخصصی سرطان در کشور آغاز می شود، گفت: 54 بیمارستان با بیش از 3 هزار و 950 تخت تا پایان سال 90 به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، محمد جعفر علیزاده در جریان بازدید خبرنگاران از استادیوم 50 هزار نفری اهواز در پاسخ به پرسشی درباره پروژه های قابل افتتاح در دهه فجر گفت: هم اکنون بیش از 200 پروژه در زمینه ساختمانهای دولتی و عمومی در کشور داریم که بیشترین حجم این ساختمانها مربوط به ساخت 165 بیمارستان با 22 هزار تخت است.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: بر اساس زمان بندی، تا پایان سال نود 54 بیمارستان با بیش از 3 هزار و 950 تخت به بهره برداری می رسد، همچنین فردا دوشنبه با حضور رئیس جمهور بیمارستان بزرگ قزوین به افتتاح می رسد.

وی تصریح کرد: 4 بیمارستان شامل بیمارستان آموزشی 200 تختخوابی سمنان، 160 تختخوابی دامغان و 200 تختخوابی گرگان تا پایان سال به بهره برداری می رسند.

علیزاده با اشاره به ساخت 13 اداره کل با 18 هزار متر مربع زیربنا در کشور اظهار داشت: دو فرهنگستان علوم و علوم پزشکی در تهران با 25 هزار متر زیربنا در حال ساخت است که 99 درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

معاون وزیر راه و شهرسازی  با اشاره به پروژه بزرگ مصلی بیان کرد قسمت اصلی مصلی با 320 هزار متر مربع در حدود 54 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که بر اساس زمان بندی تا سال 92 به پایان می رسد. همچنین برای عید فطر در سال 91 آماده بهره برداری است.

وی با بیان اینکه تاکنون حدود 100 میلیارد تومان در پروژه مصلی هزینه شده است اظهار داشت: برای سال آینده اولین بیمارستان تخصصی سرطان در 18 طبقه و با 610 تخت طراحی شده است که در محوطه بیمارستان امام خمینی ساخت این پروژه آغاز خواهد شد.

وی افزود: میانگین هزینه برای هر تخت حدود 140 میلیون تومان برآورد می شود و تا سال 94 هم به پایان خواهد رسید.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به ساخت استادیوم 50 هزار نفری الغدیر در اهواز گفت: این پروژه از سال 84 شروع شده و 97 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تا پایان سال به بهره برداری می رسد.

وی افزود: محوطه این استادیوم 44 هکتار است و پارکینگ بیش از 2 هزار ماشین سواری و 200 دستگاه اتوبوس پیش بینی شده است، همچنین در این استادیوم 8 باند برای پیست دو و میدانی در نظر گرفته شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha