سلامت نیوز : رئیس مرکز ملی مطالعات اعتیاد گفت: می‌خواهیم از ظرفیت مراکز درمانی اعتیاد خصوصی و دولتی برای ایجاد شبکه‌های تحقیقاتی بین مراکز درمانی اعتیاد استفاده کنیم تا با دخالت‌دادن گروه‌های علمی، تخصصی یک شبکه تحقیقاتی خارج از محیط دانشگاه راه اندازی کنیم.
 
به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس سید‌عباس متولیان اظهار داشت: هم‌اکنون ایران قطب آموزشی درمان در زمینه‌های کاهش آسیب معتادان تزریقی در منطقه است که بیش از چهارسال است برای کشور‌های منطقه دوره‌های مختلف برگزار می‌کند.

رئیس مرکز ملی مطالعات اعتیاد ادامه داد: در حال حاضر تعداد طرح‌های تحقیقاتی را افزایش داده‌ایم و می‌خواهیم از ظرفیت مراکز درمان اعتیاد خصوصی و دولتی استفاده کنیم. همچنین با استفاده از این فرصت برای ایجاد شبکه‌های تحقیقاتی بین مراکز درمانی اعتیاد برنامه‌هایی داریم تا با دخالت‌دادن گروه‌های علمی، تخصصی یک شبکه تحقیقاتی خارج از محیط دانشگاه راه اندازی کنیم.

متولیان خاطرنشان کرد: در دنیا این تجربه اتفاق افتاده که مراکز غیردانشگاهی روی آموزش مداوم خود کارهای مطالعاتی انجام داده‌اند و این در مجموع باعث بالا رفتن کیفیت خدمات به بیماران است. همچنین با این کار با استفاده از ظرفیت‌های تشکل‌های مراکز درمانی اعتیاد به موضوعات جدید و ناب دسترسی می‌یابیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha