سلامت نیوز : معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ‌گفت: پزشکان شاغل در طرح پزشک خانواده برای تحصیل در تخصص این رشته اولویت دارند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پانا محمدعلی محققی در نشست مشترک شورای عالی سازمان نظام پزشکی با وزیر و معاونان این وزارتخانه، افزود: زیرساخت سازی و توانمندسازی رشته‌های پزشکی مرتبط با طرح پزشک خانواده ازجمله MPH و تخصص آن در معاونت آموزش وزارت بهداشت و شوراهای تخصصی مرتبط انجام شده است.

وی افزود: رشته تخصص پزشک خانواده با تصویب شورای آموزش پزشکی، تخصصی این وزارتخانه از امسال در یک دوره دوساله به صورت پایلوت در دانشگاه علوم پزشکی تهران راه‌اندازی می‌شود و پزشکان شاغل در طرح پزشک خانواده و همچنین پزشکان عمومی که دوره MPH را گذرانده‌اند، برای راهیابی به این دوره تخصصی در اولویت قرار می‌گیرند.

محققی ادامه داد: پزشکان عمومی نیز هم اکنون قادرند بدون آزمون به صورت پودمانی در دوره‌های MPH پزشک خانواده شرکت کنند و مدرک بگیرند.

معاون آموزشی وزارت بهداشت در خاتمه آموزش مداوم پزشکان را مورد اشاره قرار داد و گفت: قانون آموزش مداوم پزشکان از بهترین قوانین مجلس شورای اسلامی است که اجرای همه جانبه آن نیازمند عزم ملی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha