سلامت نیوز : وزیر بهداشت در پاسخ به مباحث مطرح مبنی بر مشكل كمبود دارویی در كشور گفت: در حال حاضر هیچ مشكل كمبود دارویی نداریم و آینده‌نگری برای تامین داروها نیز صورت گرفته است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دكتر مرضیه وحیددستجردی در حاشیه افتتاح پروژه‌های عمرانی دانشگاه علوم پزشكی تهران، گفت: 96 درصد داروهای مصرفی در داخل كشور تولید می‌شوند. ایران در تولید دارو حرف اول را در منطقه می‌زند. همچنین ایران در تولید داروهای بیوتكنولوژیك جزو پنج كشور آسیاست و تنها 12 كشور دنیا داروهای بیوتكنولوژیك تولید می‌كنند.

وی با اشاره به تولید پنج داروی پروبیوتیك در مركز رشد دانشگاه علوم پزشكی تهران گفت: داروهای پروبیوتیك مقاومت بدن را افزایش می‌دهند و مقاومت‌های آنتی بیوتیكی را كاهش می‌دهند. همچنین باعث كاهش عفونت‌های مكرر به ویژه برای كودكان و عفونت‌های زنان و سالخوردگان می‌شوند.

وی با اشاره به رونمایی از شش داروی بیوتكنولوژی در هفته گذشته گفت: شش داروی دیگر نیز به فواصل كوتاه‌تر رونمایی می‌شوند.

وزیر بهداشت درباره مباحث مطرح شده مبنی بر مشكل كمبود دارویی در كشور گفت: در حال حاضر هیچ مشكل كمبود دارو در كشور وجود ندارد. اما باید در زمینه تامین داروها آینده نگری داشته باشیم و به حد كفایت برای آینده دارو در نظر بگیریم. با هماهنگی صورت گرفته با بانك مركزی، ارز با قیمت گذشته در اختیار وارد كنندگان دارو و وارد كنندگان مواد اولیه گذاشته می‌شود به این ترتیب مشكلی در زمینه تامین دارو نخواهیم داشت.

وی تاكید كرد كه با توجه به تغییر نرخ ارز به هیچ وجه افزایش قیمت دارو نخواهیم داشت.

وزیر بهداشت با اشاره به دستاوردهای انقلاب در حوزه سلامت گفت: به بركت پیروزی انقلاب، امروز این امكان وجود دارد كه حتی تربیت نیروی انسانی برای كشورهای دیگر نیز داشته باشیم و ایران یك مركز مهم گردشگری و سلامت در منطقه به شمار رود. در حال حاضر پزشكی ایران بسیار پیشرفته است و خدمات كیفی را ارائه می‌دهد. بیماران خارجی به طور روزافزون برای درمان به داخل كشور ما مراجعه می‌كنند. این دستاوردها را مدیون تلاش‌های مردم و مقاومت و ایستادگی آنها هستیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha