دوشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۰:۵۵
کد خبر: 42141
سلامت نیوز : هوای سرد می‌تواند برای برخی از سالمندان بویژه آنهایی كه با مشكل حركت كردن و یا سایر مشكلات بهداشتی و سلامتی مواجه هستند، چالش برانگیز باشد و خطرات جدی را متوجه آنها كند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، اما برنامه ریزی قبلی و كمك گرفتن از فرزندان بزرگتر، همسایه‌ها و مراقبان بهداشتی در مواقع نیاز می‌تواند به سالمندان عزیز ما كمك كند كه در طول ماه‌های سرد این فصل سالم و ایمن بمانند و تحرك مطلوبی نیز داشته باشند.

سایت اینترنتی وب ام دی در مقاله‌ای جدید چند پیشنهاد مفید برای مراقبت بهتر از سالمندان در این شرایط ارائه كرده است.

در این مقاله توصیه شده است: در صورت بارش برف مطمئن شوید یكی از اعضای خانواده یخ و برف‌های جمع شده در مقابل در ورودی را به خوبی با پارو تمییز می‌كند تا مسیر رفت و آمد به منزل كاملا بی‌خطر و ایمن شود. همچنین از تمییز بودن هواكش‌ها و ناودان‌ها اطمینان حاصل كنید.

از آنجا كه در هوای سرد و برفی خارج شدن از منزل برای سالمندان كار دشواری است و رفت و آمد آنها محدود می‌شود برنامه‌ای را ترتیب دهید كه فردی خریدهای آنها را انجام دهد و مطمئن شوید در خانه برای آنها برای چند روز غذا و داروی كافی وجود داشته باشد.

گاهی اوقات برخی از سالمندان برای گرم كردن بیشتر خود از پدهای حرارتی یا وسایل گرم كننده محیطی استفاده می‌كنند اما این وسایل می‌توانند خطر آتش سوزی را به دنبال داشته باشند به همین دلیل توصیه می‌شود قبل از آغاز سرما این وسایل را تعمیر كنید و اگر ایمن و سالم نیستند آنها را از خانه خارج كنید. بعلاوه توصیه می‌شود برای ایمنی بیشتر از نشانگرهای تشخیص دود و مونوكسید كربن استفاده كنید و باطری‌های این وسایل را دائم كنترل نمایید.

مطمئن شوید كه فهرست شماره تلفن‌های مهم و ضروری مثل تلفن اعضای خانواده، مراقبان بهداشتی و تلفن‌های تحویل غذا در یك جای مشخص و در دسترس مثلا روی یخچال قرار داده شود. بهتر است برای مواقعی كه برق قطع می‌شود خطوط تلفن را كنترل كنید كه در دسترس بوده و درست كار كنند. همچنین می‌توانید برای مواقع اورژانس، تلفن همراه شارژی در دسترس سالمندان قرار دهید.

اگر سالمندان شما در مسافت دوری از شما زندگی می‌كنند از یك دوست یا همسایه قابل اطمینان تقاضا كنید كه هر از گاهی به آن‌ها سر بزند و از اوضاع با خبر باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha