اگر یک بیمار کلیوی (پیوند کلیه) بخواهد فقط هفته‌ای دو بار به پزشک و آزمایشگاه مراجعه کند باید مبلغ 150 هزار تومان جدا از هزینه‌های ایاب و ذهاب پرداخت کند که مسلماً از توان خانواده‌های این بیماران که اغلب جزو طبقه ضعیف جامعه هستند، برنمی‌آیند.

سلامت نیوز : رئیس انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی از افزایش دوباره قیمت داروهای بیماران کلیوی خبر داد.
 
به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس قاسم هاشمی ،‌ با اشاره به افزایش دوباره قیمت دارو‌های بیماران کلیوی برخلاف قول‌های مسئولان وزارت بهداشت اظهار داشت: در حال حاضر از اوایل بهمن بیمارانی که دارای بیمه‌های نیروهای مسلح نیز هستند باید برخلاف گذشته که داروهای آنان رایگان بود مبلغ 36 هزار تومان برای داروهای خود پرداخت کنند.

وی همچنین با بیان اینکه بیماران دارای دفترچه‌های خدمات درمانی به همراه مبلغ 36 هزار تومان باید 10 درصد فرانشیز که در مجموع 70 هزار تومان می‌شود را باید پرداخت کنند، افزود: در این زمینه بیماران دارای دفترچه تامین اجتماعی که در گذشته داروهای آنان رایگان بود نیز باید مبلغ 36 هزار تومان پرداخت کنند.

قاسمی با اشاره به اینکه این مبالغ جدا از تمام مبالغ هزینه‌های ایاب و ذهاب، آزمایشگاه، ویزیت و هزینه‌های داروهای دیگر بیماران کلیوی است افزود: اگر یک بیمار کلیوی (پیوند کلیه) بخواهد فقط هفته‌ای دو بار به پزشک و آزمایشگاه مراجعه کند باید مبلغ 150 هزار تومان جدا از هزینه‌های ایاب و ذهاب پرداخت کند که مسلماً از توان خانواده‌های این بیماران که اغلب جزو طبقه ضعیف جامعه هستند، برنمی‌آیند.

کاهش امید به زندگی بیماران کلیوی

وی همچنین با اشاره به مشکلات خانواده‌های بیماران کلیوی بر اثر هزینه‌های سرسام‌آور دارو و درمان آنان گفت: اکثر بیماران کلیوی (پیوند کلیه) و دیالیزی‌ها به دلیل مشکلات عدیده‌ای که خانواده‌های آنان بر اثر این افزایش‌های هزینه‌های دارویی متحمل می شوند، سرخورده و خود را سربار خانواده به حساب می‌آورند که این مسئله باعث کاهش عمر آنان می‌شود.

قاسمی خاطرنشان کرد: این در شرایطی است که بیماران کلیوی باید تا آخر عمر تحت پوشش خدمات دارویی و درمانی قرار گیرند و هزینه‌های بسیاری را پرداخت کنند که با این وضعیت افزایش قیمت‌های دارویی که هر ماهه ما شاهد آن هستیم باعث مشکلات بسیار زیادی برای این بیماران و خانواده‌های آنان می‌شود و ما از مسئولان تقاضا داریم در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha