سلامت نیوز : معاون ارتباطات و بین‌الملل انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی گفت: به علت بی توجهی راهنمایی و رانندگی به کارت‌های بیماران کلیوی برای تردد در طرح ترافیک و جریمه آنان خطر مرگ بیماران کلیوی به دلیل مراجعه نکردن به مراکز دیالیز افزایش یافته است.
 
به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ، داریوش آرمان با اشاره به مشکلات زیاد بیماران کلیوی در زمان تردد با وسایل نقلیه شخصی برای حضور در بیمارستان جهت انجام دیالیز اظهار داشت: در زمان ریاست راهنمایی و رانندگی گذشته مسئله تردد بیماران دیالیزی و کلیوی با نشان دادن کارت هویت انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی مرتفع شده بود ولی امروز این بیماران با مشکلات زیادی برای تردد مواجه هستند.

وی با بیان اینکه یک بیماری دیالیزی و کلیوی برای تردد با وسایل عمومی از جمله آژانس باید در هر نوبت بیش از 20 هزار تومان هزینه کند، افزود:‌ بر این اساس بیمار مجبور است از نوبت‌های دیالیز خود که هفته‌‌ای ۳ بار است بکاهد و این مسئله باعث وخامت حال بیمار و در نهایت مرگ او می‌شود.

آرمان با اشاره به اینکه با هماهنگی‌های انجمن حمایت از بیماران کلیوی با مسئولان ترافیک توانستیم تعداد 250 آرم طرح ترافیک را به 400 آرم افزایش دهیم، گفت: با این حال تقاضا برای دریافت آرم طرح ترافیک بسیار زیاد است و باید راهنمایی و رانندگی در این زمینه همکاری‌های بیشتری با بیماران داشته باشند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر شاهد جریمه‌های زیاد بیماران کلیوی و عدم توجه به کارت بیماری آنان که به هیچ عنوان نیز این کارت قابل جعل نیست هستیم، تصریح کرد: یک خانواده بیمار کلیوی باید در هفته حداقل 100هزار تومان بابت ایاب و ذهاب برای مراجعه به بیمارستان جهت دیالیز هزینه کند و این جدا از تمام هزینه‌های دارویی و درمانی است.

آرمان خاطرنشان کرد: راهنمایی و رانندگی در حال حاضر هیچ گونه همکاری با بیماران کلیوی ندارد به همین علت جان بیماران به دلیل کاهش موارد دیالیز در هفته و به خاطر هزینه‌های سرسام‌آور در خطر است.

وی تأکید کرد: حل این مسئله توجه هر چه بیشتر مسئولان راهنمایی و رانندگی را می‌طلبد به خصوص اینکه در گذشته این مسئولان توجه بیشتری به بیماران کلیوی داشتند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha