سلامت نیوز : پزشكان می‌گویند هر چند دیابت یك بیماری جهانی است اما آمارها نشان می‌دهد از هر 5 بیمار دیابتی 4 نفر در كشورهای در حال توسعه زندگی می‌كنند و امكان دسترسی این بیماران به مراقبت‌های بهداشتی در نقاط مختلف جهان تفاوت‌های فاحشی دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، آمارها نشان می‌دهد در این كشورها از هر 10 بیمار مبتلا به دیابت یك نفر تحت درمان قرار نمی‌گیرد. این یافته حاصل یك مطالعه آماری از سوی متخصصان دانشكده بهداشت عمومی دانشگاه «دركسل» در آمریكا است. این مطالعه هم چنین نشان داد نرخ ابتلا به دیابت در بین كشورهای مختلف در حال توسعه در سراسر جهان نیز متفاوت است.

به نوشته روزنامه یو اس ای تودی، به گفته پزشكان در حال حاضر دیابت یكی از شایع‌ترین بیماریهای غیرواگیردار در سراسر دنیا است. به علاوه این بیماری چهارمین یا پنجمین عامل اصلی مرگ ومیر در مرفه‌ترین و ثروتمندترین كشورهای دنیا محسوب می‌شود. بعلاوه شواهد پزشكی تایید می‌كند كه بیماری در بسیاری از كشورهای فقیر یا با درآمد متوسط اپیدمی شده است.

از سوی دیگر، كارشناسان بهداشتی بین‌المللی تاكید دارند كه اگر روند فعلی بدون اقدامات پیشگیرانه ضروری و موثر ادامه یابد پیش بینی می‌شود كه در دهه‌های آتی این اپیدمی رشد اساسی و چشمگیری پیدا كند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha