رییس انجمن بیماران MS خراسان شمالی با تاکید بر توان پایین مالی تعداد زیادی از این بیماران، خواستار عدم افزایش قیمت این داروها در استان شد.

سلامت نیوز : رییس انجمن بیماران MS خراسان شمالی گفت: با توجه به اینکه بیش از نیمی از بیماران مبتلا به بیماری MS در این استان از قشر محروم هستند، قیمت داروهای مورد نیاز این افراد نباید افزایش یابد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ، سهیلا پیدا ، با اشاره به اینکه هم اکنون قیمت داروهایی که این افراد در بازار استفاده می‌کنند، افزایش یافته است، افزود: به عنوان مثال داروی بتافرون از قیمت 920 هزار ریال در بازار به سه میلیون و 670 هزار ریال رسیده است و بیماران داروی ربیف را حتی با نرخ پنج میلیون ریال نیز خریداری کرده‌اند.

وی ادامه داد: هم اکنون با پیگیری‌های انجام شده با استانداری و با کمک بیمه‌ها قیمت این داروها در استان کاهش یافته و داروها با قیمت قبلی تا پایان سال در خدمت بیماران قرار می‌گیرد.

پیدا با تاکید بر توان پایین مالی تعداد زیادی از این بیماران، خواستار عدم افزایش قیمت این داروها در استان شد.

وی تعداد بیماران مبتلا به MS در این استان را 160 نفر عنوان کرد و گفت: پیش‌بینی می‌شود تعداد این افراد نیز به علت عدم شناسایی برخی از آنها بیش از آن باشد.

این مقام مسوول در بخش دیگری از سخنان خود گفت: تقریبا بیش از دو سوم این افراد زیر 30 سال و قشر تحصیل‌کرده هستند که نیاز مبرم به کار دارند.

وی خاطرنشان کرد: هیچ یک از این افراد دارای بیمه‌های تکمیلی و حمایتی نیستند، مگر افرادی كه در سال‌های گذشته شاغل بوده‌اند.

رییس انجمن بیماران MS خراسان شمالی توضیح داد: این انجمن پیشنهاد بیمه بازنشستگی این افراد را ارائه داده است.

وی خواستار آن شد تا برای حمایت از این افراد، به منظور ارائه رایگان کامل داروها، این بیماری جزء بیماری‌های خاصی قرار گیرد.

پیدا اظهار كرد: همچنین این انجمن جهت راه‌اندازی یک آسایشگاه برای این بیماران پیگیری‌های فراوانی را انجام داده، اما به علت عدم حمایت مسوولان هنوز اقدامی در این خصوص صورت نگرفته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha